tisdag 11 januari 2011

Bejeweled

Jag är bättre i förkylningen iaf. Är lite snorig och hostig bara. Jag har då jobbat i helgen så jag var ledig igår. Då kom Linda och bäbisen Alva och hälsade på en sväng.
Förut idag har jag varit på Demensutbildning genom jobbet, och ikväll har Saga varit här och sett på en film med mig, och sen kom Mamma, Oskar och Samuel hit och drack kaffe och åt paj som dom köpt med.

Hinkas har fixat ett spel på datorn till mig. Det heter Bejeweled. Det går ut på att flytta juveler så att tre eller flera av samma färg ligger i rad så försvinner dom och man får poäng och nya kommer ner. Det finns lite andra varianter oxå men dom liknar varandra. Jag har spelat det några timmar sista dagarna nu. Det är beroendeframkallande, men så kul :)


Inatt brann centrumkiosken i Sveg ner oxå. Tråkigt, även om inte jag brukade köpa något där. Dom tror att den är anlagd. Vad är det för jäkla idioter som gör så. Och ishallen brann ju ner förra året. Och massa inbrott har det varit sista månaderna i Sveg oxå. Jag vaktar då huset när jag är hemma. Glor i fönstren för varje ljud jag hör ;)

Har nyss duschat och ska gå och lägga mig snart. Ska börja jobba kl 7 imorgon.
// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar