torsdag 13 januari 2011

Pengar till behövande

Idag har jag blivit världsförälder genom Unicef. Jag ska bidra med 100 kr i månaden till barn i världen som verkligen behöver det.

Och..... jag har samtidigt blivit tigerfadder genom wwf. 100 kr i månaden. Det finns bara 3200 tigrar kvar. Det är väldigt lite.
100 kr kanske inte är så mycket, men jag ger iaf nånting. Fick hem papper att fylla i om autogiro som jag har postat iväg idag.
Det är som persbrandt säger i reklamen, "Antingen gör du ingenting, eller så gör du nånting".

Imorgon när jag slutar jobba ska jag och Saga åka till syster Lina och lilla Nova i Huddik och hälsa på över helgen. Det ska bli kul. Hoppas bara att bilen håller. Den har börjat låta när det är kallt ute när man startar den. Det har varit varmare (-7 grader) i två dagar så då har det varit bra, men idag var det 16 minusgrader så då skrek den. Låter medans man åker runt på Sveg. Pinsamt värre. Det är nog fläktremmen som måste bytas. Men svärfar sa att jag kunde åka till Huddik utan att den går av så jag litar på han då. Det är väl han som får byta den sen ändå ;)
Samtidigt så har det blinkat en stor röd varningslampa i bilen med ett utropstecken. Men det är nog för bromsvätskan så det har jag fyllt på ikväll efter jobbet.

Måste komma ihåg att packa med gps:en imorgon så jag hittar till Lina. Jag har inget lokalsinne alls. Hittar knappt till Östersund ;)

// Millan

5 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som aktivt engagerar dej Millan!!
    Ha det så bra i helgen!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Du är nog härligaste syskonbarn man kan ha! Lokalsinnet biter inte fast. Du har ju många andra bra sinnen du. Omtänksam är du och mycket annat1 Ha det bra i helgen och hälsa syster med familj! Kram kram
    P.s hälsa Saga också<3<3
    Hälsningar moster majjan!

    SvaraRadera
  3. Ja syster, du är en riktigt fin person! <3

    SvaraRadera
  4. Mamma inställer med de föregående talarna, du är bara bäst du Millan min, puss och kram

    SvaraRadera
  5. Ojojoj vad snälla ni är allihopa. Man blir ju alldeles rörd. Tack så mycket :)
    Man vill ju hjälpa till för en bättre värld på nått sätt :)
    Pussar & kramar till er alla! // Millan

    SvaraRadera