lördag 15 januari 2011

Har man inte jobb så skaffar man sig

Så brukar man ju säga, och det stämde riktigt bra idag.
Millan är i huddik med carro och saga, jag sitter själv hemma. Kan ju inte bara sitta vid datorn hela dagen så jag tänkt att jag går ut och hackar lite snö då! Det blir ju lätt en hel del packad snö när man åker med bilarna in och ut på uppfarten, även om man skottar så blir det ju alltid lite kvar som packas. Man kanske inte hinner skotta direkt efter det har snöat utan det blir att man åker ett par gånger med bilen över det.
Sedan till våren så blir dom hjulspåren till is som man hakar omkring på. Men nu tänkte jag att jag skulle ligga steget före våren och få bort en del av den packade snön, jämna till lite bara.
Slutade med att jag hackade mig ner till asfalten genom 1dm snö på sina ställen. Men det blir ju minst sagt jämnt och fint då :)


Jag ska fortsätta och göra såhär på hela uppfarten tänkte jag, men just nu så är jag så slut i underarmarna att jag knappt kan hålla i ett glas och dricka vatten, ska vila en stund plus att jag får fortsätta imorgon under BMW'n.

// Hinkas

2 kommentarer:

  1. Det var bra jobbat Henrik!!
    Bättre träning än ett gym-pass, eller...?
    I alla fall frisk luft och det viktiga ljuset på köpet!!
    Mor

    SvaraRadera
  2. De kan man kalla vara energisk snöskottare! Jag håller med Mor, var nog lika bra som ett gympass det!
    Marianne...

    SvaraRadera