tisdag 18 januari 2011

Huvudvärk

Igår eftermiddag kände jag att det började krypa en huvudvärk uppför nacken på mig, det är så det brukar börja för min del. Det blev värre och värre under eftermiddagen och när jag kom hem så kunde jag knappt hålla ögonen öppna för att jag hade så ont i huvudet. Jag sov middag i ungefär en timme i soffan, kollade lite på TV och sedan gick jag och lade mig, fortfarande huvudvärk.
I morse när jag vaknade satt den fortfarande i, lika illa. Var tvungen att ringa och sjukanmäla mig. Det ända som hjälper med min huvudvärk är att sova, även om det inte är riktig sömn, det är mer att man ligger och vilar. När det är som värst så kan jag sova 22h av dygnet, bara kliva upp för att gå på toa, eller gå till soffan för att lägga mig där och sova.
Jag vet vad huvudvärken beror på och jag vet vad jag behöver göra för att den inte ska komma, det handlar om motion, röra på mig så att inte nacken och ryggen krampar ihop. Det var faktiskt ganska länge sedan jag hade sådan här huvudvärk nu så jag tror att det denna gång beror på helgens snöhackning samt att jag säkert satt dumt på jobbet igår, då kommer spänningen och kryper uppför ryggen, till nacken, och sedan blir det som att någon hugger en kniv i huvudet på mig.
Nu har jag legat hela dagen idag, kommer fortsätta med att bara ligga för att inte belasta nacken. Får se hur det blir imorgon bitti, om det är samma sak då. Har IAF ringt sjukhuset för att få tid tid till ett läkarintyg till jobbet. Jag har nämnligen självmant bett om att få ett krav på förstadagsintyg, detta för att jag inte ska vara hemma i onödan, när jag bara har lite huvudvärk t.ex. Men nu är det riktigt illa, så då var jag tvungen att stanna hemma.
Vi får som sagt se hur det känns imorgon, om huvudet sitter kvar ;)

// Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar