onsdag 5 januari 2011

Långdragen förkylning

Det är väldigt många som är förkylda nu har jag hört. Jag har varit förkyld i nästan en månad nu.
Det har varit värst nu sista veckan med jätteont i huvudet, snorig, hängig och en jädrans hosta. Jag halvsitter och sover i sängen, hostar inte lika mycket då.
Nu sista dygnet har jag haft lite svårt att andas, vaknade inatt och kände mig väldigt kvav. Fick lite panik men det blev bättre. Jag tar ju olika astmasprayer morgon och kväll, men det hjälpte inte nu.
Så jag har varit och träffat farbror doktorn i eftermiddag.
Jag ville även kolla om jag hade lunginflammation, jag har ju haft det en del gånger förut.
När han lyssnade på lungorna hördes det att jag hade astma sa han, det var rossligt, men ingen lunginflammation och sänkan var inge hög alls så.
Jag tog ju blodprov för sänkan, det värsta jag vet men det var i fingret så då går det bra, om jag får sticka mig själv och det fick jag ;)
Jag fick även sitta i ett rum i 30 min och inhalera ånga av nån medicin så jag skulle få lättare att andas. Och gud vad yr jag blev efteråt, kunde knappt gå ;)
Jag fick recept på en astmaspray, och hostmedicin eftersom min snart är slut. Doktorn tog sig verkligen tid att undersöka, prata och förklara saker, det tyckte jag var bra.

Jag är ju på bättringsvägen, jag är mycket piggare idag än jag varit sista dagarna då jag bara kunde ligga still. Det är ju hostan och rosslet i lungorna som är kvar och som är värst.

Det är inte katten jag blev sjuk av, det är en vanlig förkylning, men katten kan ha bidragit till att jag blir sämre i förkylningen, hostan och rosslet. Doktorn tyckte jag skulle vara i andra hörnet av rummet än vad katten var ;)
Det är bara att vänta och se. Blir det så att jag är mycket sjuk hela tiden kanske vi måste göra oss av med katten.
Att välja mellan sjuk med katt eller frisk utan katt så väljer jag det sista.

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar