torsdag 29 januari 2009

Baren färdiglackad

Vi var i Linsell i förrgår och lackade baren. Och då medans jag lackade den så gjorde Hinkas och hans morfar Joe ramarna till dörrspeglarna som ska vara på framsidan av baren. Och sen så målade jag dom bruna som baren.
Ikväll var vi i Linsell igen. Jag lackade ramarna till dörrspeglarna och baren en andra och sista gång. Men den här gången lackade vi bara framsidan av baren och avlastningshyllan på insidan. Jäklar vad blank baren är nu. man kan spegla sig i den nästan :)
Det tar väldig lång tid med allt målande och lackande, men det är det värt.
Ikväll limmade vi oxå fast klickgolvet som vi har som bänkskivan på baren. det blev jättebra.


Idag har jag varit i Lillhärdal och klippt mig och slingat håret. Det var meningen att jag skulle färga det brunt tänkte jag. Jag har ju haft blonderat hår i 10 år ca, så jag tänkte att jag skulle göra något nytt så det blir lite annorlunda. Men jag har så blonderat hår så det riskerade att bli grönt eller grådassigt sa frissörskan Marie, så vi slingade hela håret istället, så får jag vänta tills mitt vanliga hår växt ut lite mer först innan jag provar brunt. Men håret blev jättebra ändå, jag är riktigt nöjd med det som det blev.


Visst blev det fint ändå? // Kram från Millan

7 kommentarer:

  1. åh vad snygg du blev i håret millan! Skitsnyggt verkligen. Och baren verkar också bli riktigt najs. Vad ni är duktiga:)

    SvaraRadera
  2. Kollade direkt i din blogg efter du ringde till mig för vi blev såå nyfikna hur du såg ut..... "Mycket snyggt"... Du passar verkligen i den frisyren och hårfärgen. "KANON".
    KRAM / Pappa & Eva.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket allihop! ja jag tycker oxå det blev bra med håret. o baren med :)
    kram // Millan

    SvaraRadera
  4. Gud va fin du blev...

    Kram Linnea

    SvaraRadera
  5. Fint Millan. Jag får komma förbi nån kväll å kika på frillan och baren.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Hej Millan!
    Jäklar va snygg du blev i håret! Men erkänn ändå att du saknar din egna lilla B-frisör:-)
    Kram från Linda å djuren i Mariestad!

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket Linnea, Linda och Linda :) Ja Linda E, du kom ju hit en sväng ikväll o kollade på håret. O Linda EA, visst saknar jag dig min lilla frisörska ;)
    // Millan

    SvaraRadera