söndag 25 januari 2009

Snacka om heldag

Phu, helt jäkla slut...
Nu orkar jag inte skriva mer....
Jodå, lite till kan jag väl skriva :p.
Idag har verkligen varit en heldag. Den började med att jag vaknade ca 09:00 och satte mig i soffan och käkade frukost medans jag kikade på TV. Millan vaknade först 1h senare, sjusovare...
Vid 10:30 ungefär gick jag och Millan ut och borstade av bilen eftersom vi skulle åka till badhuset och bada med Oskar, Maggan och Saga. Det var första gången på badhuset för min del, kort summering: Jag kan helt klart tänka mig åka dit igen. Vi åkte rutschkana, bastade, badade bubbelpool och lekte runt i vattnet. Jag gjorde kanonkula från 3'an så dom trodde poolen skulle tömmas.
Efter ca 2-2.5h plaskande så åkte vi till konditoriet och käkade lite god lunch, Millan käkade en pastasallad med räkor och jag åt kyckling foccacia.
Direkt efter vi hade käkat så stack vi till Linsell för att kika på baren som jag och morfar fixade med igår. Morfar hade redan fixat det mesta under fredagen så jag fick mest bara hjälpa till med de sista grejerna på lördagen, men bra blev det.
Efter att ha kikat på baren så kraschlandade jag på min gamla soffa i mitt gamla rum medans Millan klippte håret på morfar. Han blev riktigt stilig.
Vaknade lika trött som jag var innan jag lade mig på soffan, klev rakt ut i köket och då var det dags för middag. Lite mat och kaffe senare var det dags att åka hem till "storsveg" igen.
Väl hemma så hade vi ca 30cm snö på uppfarten som väntade på oss. Det har bara vräkt ner snö i två dagar. Tog ungefär 1h för mig och Millan att tillsammans röjja upp hela uppfarten. Vi fick gå in och byta byxor eftersom dom var dyblöta längst ner.
Nu är man rätt färdig och vill igentligen bara gå och lägga sig, men man måste elda så att man får upp lite värme här hemma, 18º här inne nu.
Neh, blev väldigt mycket det här... Nedan kommer lite bilder som tagits under dagen.

Ska åka upp till Linsell imorgon och fortsätta lite smått med baren, den ska betsas ljusbrun, så ska det väl fixas lite smådetaljer på den. Det kommer även bli överskåp till den som ska hänga i taket, men det blir ett senare projekt eftersom morfar måste bygga klart en köksinredning till veckan. Hmm, kanske man ska åka och handla lite glas och sådant som man ska ha där i baren också?

//Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar