måndag 26 januari 2009

Måla måla...

Idag när vi slutade jobba kl fyra så åkte vi till Linsell och målade baren som vi byggt. Det blev ljusbrun lackbets. Det blev väldigt stark lukt av lackbetsen så jag kunde knappt andas, fick ta på ett munskydd. Det hjälpte sådär, men lite iaf. Fick ha dörren öppen ganska ofta så det kom in luft, men då blev det kallt istället.
Det blev riktigt snyggt med färgen tyckte vi. Det tog nån timme att måla hela baren. Och som många kanske vet så är jag riktigt noga när jag ska göra någonting så det tar sin tid :) Imorgon ska vi dit igen efter jobbet och lacka den oxå. Jag längtar tills vi slutar imorgon, jag älskar att måla :)
Vi ska ju måla och lacka dörrspeglarna sen oxå, men dom har vi inte gjort än, men Hinkas kanske kan göra dom imorgon medans jag lackar baren. Så ska vi göra en list som ska dölja en ljusslinga som vi ska ha under bardiskens framsida oxå.
Kan bara säga att vi får nog Svegs snyggaste bar när den är klar!
Ha de // Millan



6 kommentarer:

  1. Vad fint det blir... Syns att det finns målartalang i släkten :) KRAM / Pappa och Eva

    SvaraRadera
  2. Tackar, ja visst syns det :) jag gillar att måla. kram!

    SvaraRadera
  3. ja fiiint, när blir släkten inbjuden på invigningskalset då???????? mamma

    SvaraRadera
  4. Jaa du mamma, skulle ha fixat överdelen först då, o inhandlat barstolar o nån dryck som ska intagas i baren :) sen blir ni inbjuden // Millan

    SvaraRadera
  5. För faan coma!
    Bju in släkta` nu... Blir nog bra utan överdel till baren:-) Gott sällskap å gott dricka gör att man får trevligt ändå! Behövs väl inga barstolar, var å en har väl sin egen röv att sitta på...Fin bar har ni ordnat iaf, ni är rediga,du å Hinkas! Kram till alla från Linda å djuren, Berits dotra å barnbarn(hunden Tira å katterna):-)

    SvaraRadera
  6. Ha ha!,Tackar! jaadu Linda, alla ska få komma o prova baren nån gång, inte alla samtidigt kanske, blir så många då :) O barstolar behöver vi nog ändå, blir så svårt att nå från golvet upp till ölen på bardisken annars ;)
    // Millan

    SvaraRadera