måndag 19 januari 2009

Däckad

Jag kom hem från middagen precis, friterade bläckfiskringar, plankstek och hovdesert nedsköljd av några öl och lite kaffe, och såg på bordet en tidning ifrån MC-Folket liggandes på bordet som jag började bläddra lite i.
Ett par sidor in, närmare bestämt 16st så hittade jag ett inslag om ett nytt däck ifrån Michelin, det heter Power One och släpps i tre olika modeller: Street, Competition och 16,5" som är ett rent racedäck.
Jag blev väldigt nyfiken på detta däck och det verkar vara exakt det däck som jag eftersökt inför sommarens övningar på bana, det ska vara snabbt att värma upp och har någonting som heter "Near Slick Technology" vilket betyder att mönstret inte går så långt ut på skuldran och ger därför ett grepp som är väldigt nära ett riktigt slick-däck. Exakt vad jag vill ha på bana, och det är fortfarande gatlegalt.
Detta skriver MC-Folket: Street-versionen kommer fylla luckan mellan sportiga gatdäck och mönstrade racedäck.
Skickar upp en bild på härligheten också.

Måste passa på och lägga upp en bild på Millan som jag tog precis också. Hon har varit och solat solarium idag och tydligen funkade inte timern riktigt som det var tänkt och hon blev liggandes lite längre än vad man ska, bara 30-40% längre... Det märks ju IAF att hon solat.


5 kommentarer:

  1. Men Millan då. Det där ser inte skönt ut!! kram

    SvaraRadera
  2. Nä, det gör lite ont. idag (dagen efter) är jag knallröd i ansiktet o på bröstet. värmer i ansiktet. ser ut som en koala med dom vita ringarna runt ögonen. :) // Millan

    SvaraRadera
  3. Men oj millan du ser ju ut som ja brukar göra på sommaren.. Smörj in dej med alovera så slipper du ha ont..=) Fil går åxå bra..=)
    =) Kramar "lilla syster" vicky

    SvaraRadera
  4. Men Millan din lilla Kräfta*skrattar* Blir ingen solning på ett tag nu va*ler*

    Kram Linnea

    SvaraRadera
  5. Har du konverterat och blivit INDIAN, millan, inte ser jag ut så där, nä det måste vara något du ätit,. Puss och kram,,,, MORSAN

    SvaraRadera