söndag 30 augusti 2009

Bilträff i Ljusdal

I gårkvälls (Lördag) var vi till Ljusdal på biltäff, som några medlemmar på Garaget.org ordnat. Det var väl ca 35 bilar där och massa folk. Det var inte så mycket drag, stod mest och pratade lite och kollade på varandras bilar ;)
Tog ett kort på S4:an mot en fin vägg, synd att bilen blev lortig på vägen till Ljusdal :(


M5:an ska besiktas om två veckor så vi har beställt nya bakdäck till den som vi fått nu i veckan. Riktigt breda däck. Lite mer än dom andra. Dom som är på nu har inge mönster kvar alls, helt platt.

Carro och Nova har varit här några dagar och hälsat på oxå. Dom åker hem i morgon igen.
Jag har varit där och träffat dom några gånger, och gosat med Nova.

Gullunge,är just vad hon är som det står på hennes tröja.

Hon har börjat flina och skratta mycket när man pratar med henne. Hon är ju så söt!

Här är pappa, Nova och Viktoria. Vicky har nyss kommit hem från USA där hon varit Au pair i 18 månader. Jag är lite avundsjuk på henne för tröjan hon har på sig som hon köpt där. Jag som gillar Rainbow Brite :(

I fredagskväll drack vi öl (Och lite rom & cola). Vi var på fest hos Per och Angelica och det var kul. Tyvärr hade vi ingen kamera med oss, så inga bilder.
Senare (kl 1,30) gick vi till statoil och köpte korv. Hinkas och jag var kvar där länge och kollade på alla som kom för att handla korv efter storön stängde. Vid 2,30 började vi gå hemmåt, över broarna och mötte på vägen massa yngre som varit på storön, antar jag.
En hoppade i vattnet från första bron, med kläderna på, och full ;) knas. Jag trodde ett tag att jag skulle behöva hoppa i och dra upp honom, men han simmade då iland medans han sammtidigt ropade högt "i´m a soldier, i´m a soldier" Ha ha , galning.
Dagen efter fick jag höra att min syster Cissi varit på statoil strax efter vi gått därifrån på natten och fått en glasflaska i huvudet flera gånger, en gång en trasig flaska, så hon fick åka upp på sjukhuset och sy 5 stygn i huvudet. Synd säger jag bara att vi inte stannade på statoil 10 min till, då vet jag inte vad som hade hänt. Jag hade då inte stått stilla och tittat på iaf som resten verkar ha gjort. Oskar tycker nog det var tur att inte jag var kvar för han vet hur arg jag kan bli ;)

Idag har vi varit i Linsell och ätit taco med dom till middag, sen såg vi på en film med Gunilla och Kalle. Vi såg på "Män som hatar kvinnor". Den var bra faktiskt.
Nu har Hinkas just beställt ett nytt objektiv till våran kamera. Och ett till batteri och ett nytt minneskort för totalt 8.000 kr. Avbetalning förstås. Det har börjat blivit suddigare kort av det objektivet vi har nu och det är ju inge kul.
// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar