fredag 14 augusti 2009

Pappa 50 år!

Pappa med blommor och paket.
Pappa fyllde 50 år i lördags så vi var dit mitt på dagen och firade honom. Vi fick god sallad, sen blev det tårta, kakor och kaffe. Solen sken så vi fikade ute, det var mysigt.

Förra fredagen var vi familjen på Oskars mamma Ritvas (låtsasfarmor) begravning. Hon gick bort två veckor innan. På kortet är några av våra låtsaskusiner, Jonny och Robin med sin tjej Ida.
Några av Ritvas släktingar kom från Finland för att gå på begravningen. En av de var Ritvas syster, hon var väldigt lik Ritva, det såg nästan ut som hon. Thomas pedersen spelade och sjöng några låtar, och han sjöng jättefint. Efteråt fikade vi tillsammans.
På kvällen åkte vi alla hem till Henry i Överberg och pratade och fikade lite. Vi var 20 personer där.
Dagen efter spelade jag lite poker med Jonny, Robin och Ida. Jag åkte ut först förstås :(

Mia och Linus kom hem från Stockholm och var hemma i Sveg några dagar förra veckan så då träffades vi hos mig och Hinkas och drack öl och spelade Guitar hero och pratade. Sussi och Maria var oxå med.
Öl, snus, nötter, salta pinnar och vin :)

Hinkas ville inte vänta med att ut och åka en tur med motorcykeln innan han lagat den så han tejpade både skinnställ och motorcykeln och for en sväng, utan lysen :/
Jag är hemma från jobbet och är sjuk. Har varit förkyld i flera veckor och har en hemsk hosta. Så nu har jag varit hemma så jag får vila och bli av med hostan. Är mycket bättre idag faktiskt.
Annars så har jag varit på tupperware party hos grannen Maria i måndags, och legat i soffan och kollat på filmer eftersom det är en riktig regn-sommar tycker jag. Jag var på service med Audin i tisdags, och den ska på besiktning till veckan. Hoppas den går igenom, den borde det iaf :)
// Millan

2 kommentarer:

  1. Tack Millan o Hinkas för att ni kom och firade mig med presenter på "gubbdagen". Passar även på här än en gång att tacka Kalle o Gunilla för den fina blomman jag fick av dom. Hela helgen var "kanon". Kramar // Pappa & svärfar.

    SvaraRadera
  2. Ja, tack själv för den goda salladen och tårtan pappa & Eva :) Kram kram! // Dotra & svärson ;)

    SvaraRadera