lördag 1 augusti 2009

Viktutmaning

Jag och en bekant med samma problem som mig, extrakilon, har utmanat varandra om vem som kan gå ner mest i vikt fram till nyår.
Det var invägning i morse och jag har gått upp 3 kg sedan jag vurpade med motorcykeln :(. Vågen stannade nu på 101.5kg.
Mitt mål är att komma under 90kg eftersom 90kg är det mål som min bekanta har satt upp för sig själv. Dock är det procentuell nedgång som gäller så jag behöver tappa några hekto mer än så.
Jaja, nu ska jag göra lite frunch och sedan ska jag ut på cykeln en sväng, träningen börjar på en gång idag. Jag får lite försprång eftersom min motståndare precis har åkt på en förkylning. Men med tanken på att det är 4 månader kvar så gör nog inte ett par dagar så mycket.

Ikväll hoppas jag Millan kommer hem, hon åkte med sin familj till Rättvik i onsdags så jag har varit själv sedan dess, det är fan tråkigt att sitta själv och kolla på tv bara. Kanske vi kan hyra en film och kolla på ikväll och mysa lite, får se vad Millan säger när hon kommer hem. Hon lär väl säkert skulla skriva ett inlägg här där hon ska visa massa bilder också.

Mot frukosten!

// Hinkas

3 kommentarer:

  1. Det låter spännande med den tänkta viktnedgången!
    Roligt när man har en kompis att "tampas med".
    Lycka till Henrik, det här klarar du!!
    Kram, Mor

    SvaraRadera
  2. Hehehe, ja å en snubbe gjorde en liknande tävling under 2v på jobbet. Slutade me att ja gick upp 3kg å han 1kg. *MOHAHAHA* Ajja, träna på du som orkar, vi ses väl i helgen... Hare göttast

    /M

    SvaraRadera
  3. Förkylning?
    Hm...då äter man knappt nåt...
    Cykla du ;)

    SvaraRadera