onsdag 26 augusti 2009

Inte blond längre

I måndags var jag och klippte mig och färgade håret. Så nu är jag inte ljus längre. Kul att pröva nå annat. Det skulle bli lite mörkare brunt med koppar i men det blev lite rödbrunt. Jag har några ljusa slingor i oxå.

Tack för Ortholms-morötterna Gunilla! Dom blev supergoda, kokta med lite smör i, mmm!

I Söndags var vi i Linsell och åt exotiska frukter, kycklingklubbor och rostbiff m.m på planka från ica. Det var supergott. Det är det alltid. Vi firade Hinkas pappa Kalle och morfar Joe som fyllde år.

Igår var vi i Linsell igen och grejjade lite med ambulansen vi köpt. Den står i Linsell för tillfället. Vi ska ha ut så mycket det går bak så det blir större plats. Vi ska bygga nytt golv sen och måla.

Hinkas kapar lite stål som ska bort så det blir bredare där bak.
Vi fick bort det mesta på vänster sida och mycket på golvet. Men det är inte klart än :)

Jag har varit ledig i 6 dagar nu. Det har varit skönt, inte gjort så mycket speciellt förutom att slöa, färga håret och köpt en ambulans ;). Kl 15 idag så börjar jag jobba igen. Ikväll kommer syster Lina och hälsar på i Sveg igen med lilla Nova så jag ska väl dit oxå och snusa på bäbisen :)
// Millan

4 kommentarer:

  1. Åh Vilken pingla! Det blev jättebra...

    hoppas ni mår bra.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tackar, ja det blev bra, men jag blir aldrig bra på bild ;) Jo vi mår bara fint, Ni med? Kramar

    SvaraRadera
  3. Hmm, Hinkas! Du ska inte vara så dum att du kör rondellen utan att ha skyddsglasögon. Det är inte ens ½-dumt utan riktigt dumt...

    Tro mig jag vet att skyddsglasögon är bra att ha och om det inte vore för mina egna så hade jag troligen förlorat synen vid flera tillfällen på jobbet.

    Ambulansen ser ut att kunna bli riktigt bra...

    SvaraRadera
  4. Hehehe, jag letade skyddsglasögon men de ända jag hittade var så slitna så de såg jag inte i =).
    Ska köpa med mig ett par nya tills nästa gång jag ska kapa, det blir nog i helgen som det verkar.

    SvaraRadera