torsdag 20 augusti 2009

Gelleråsen, igen

Morsning!
Igår var jag på Gelleråsen, igen. Men denna gång så följde jag bara med en annan som skulle köra. En ifrån Östersund, så han plockade upp mig på tisdag kväll och färden bar iväg söderut.
Väl där så förstod jag när han sade att vi skulle sova i bilen att han INTE menade att vi bara skulle luta bak stolarna och sittsova utan fälla ner baksätet och ligga där.
Eftersom jag inte hade ägnat detta scenario en endaste tanke så blev det som så att vi hade ett liggunderlag, en kudde och ett täcke... Skulle det bli till att skeda? Dock så löste Ricken, han jag åkte med, detta genom att han snurrade ihop täcket och lade det tvärs över bilen så vi kunde ha det som kudde. Mysigt =).
Men nu låg vi bägge utan täcke fullt påklädda och skulle försöka sova. Det tog ett tag innan man hittade en ställning man kunde överleva. Väl där var det bara att slappna av och försöka somna. Det gick ändå rätt bra att somna, men frammåt 3-4 uppskattningsvis så var det lika varmt ute som klockan var mycket. Nu började det faktiskt kännas lockande att ligga och skeda. Det fanns en dieselvärmare i bilen som var tidsinställd, dock värmde den inte jättemycket, den tog IAF den värsta udden av kylan.
Jag kan ofrivilligt ha råkat nypa Ricken i stjärten, men det var högst ofrivilligt!
06:45 vaknade vi och kännde, nu får det fan räcka, ur "sängen", leta reda på ett elskåp, koppla in ett mackjärn. Det blev troligtvis dom godaste varma mackorna jag någonsin har ätit.
Med lite värmande i magen så bestämde vi oss för att röra på oss lite så det blev en morgonpromenad runt banan. 2.400m senare och snackande om spårval började det vakna lite mer folk i depån och det var dags för besiktning av hoj. Snabbt avklarat eftersom hojen är rätt så ny.
Eftersom detta var en av KTM finansierad dag och bara KTM-åkare fick köra på banan och mat så var jag inställd på att få betala min lunch själv men det visade sig att KTM var så snälla att bjuda även lilla mig på mat, tack så mycket!
Ca 6 körpass senare så lastades hojen på och lasset började sin resa norrut, ca 55mil innan det skulle ta stopp. Bara ca 35 för min del.
Det var riktigt rolig dag, mycket sol och mycket trevligt folk. Roligast var nog att jag trots mitt tejpade skinnställ och repade hjälm fick provköra den 200.000:- dyra RC8R som KTM hade med sig.
Nedan kommer några bilder från Gelleråsen:
The "love-shack"

Se vad snabb han ser ut, anstränger man si tillräckligt så ser man snabb ut. Notera även att han fick ner knäet i backen, detta var i depåkurvan.Massa KTM-tält med deras hojar under.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar