söndag 19 juli 2009

Heldag i stan

Igår blev det en heldag i stan, eller ja, nästan IAF.
Jag vaknade vid ca 11:30, strax efter det ringde det på min mobil. Det var Daniel som undrade om jag kunde följa med till Östersund för han skulle sälja sin bil, det skulle komma en kille från Umeå med bussen till Östersund vid 21:55. Självklart kunde jag följa med och tyckte att vi även kunde passa på att gå på bio.
Så vid 14:00 åkte vi, jag och Millan i våran bil och Daniel i sin bil. Vi käkade lite god mongolisk grillbuffé på Eastern Palace och lite sushi. Sedan gick vi mätta som få vidare till Biostaden för att se på nya Harry Potter kl. 18:00
Jag hörde direkt vi satte oss i biografen att det var något fel på bioljudet, det brummade från basen, heeela tiden. Precis som att en kabel satt löst eller att det var dålig kontakt. Riktigt irriterande. Halvvägs in i filmen så var det så fruktansvärt varmt där inne så att svetten bara rann och man orkade knappt koncentrera sig på filmen längre utan var bara irriterad på värmen. Jag själv hade tur med placeringen och hade en 10-12årig tjej framför mig som knappt nådde över stolsryggen medans Millan fick en betydligt mycket längre kvinna framför sig och missade halva texten.
Filmen i sig var inte heller bra. Jag skulle vilja påstå att det är den sämsta hittills, det var ingen action alls, hela filmen var som en transportsträcka fram till nästa film. Jag skulle inte rekommendera någon att spendera pengar på att se filmen på bio. Vänta med att se den till dagen innan nästa film har biopremiär istället.

// Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar