fredag 3 juli 2009

Semester på Ortholmen

Vi har varit på semester i Ortholmen ända tills i Lördagskväll. Vi har ätit och druckit gott, fiskat, badat, åkt kanot och umgåtts. Vi har oxå solat en hel del så jag är riktigt brun faktiskt :)
Vi ska tillbaka dit i dag för att vara där i ca en vecka.

Stugan i Ortholmen sedd från en flotte.

Hinkas har fått napp på flugfiske.

Tre fina harrar som Hinkas fått

En himla massa abborrar som vi fick när vi metade från flotten. Kalle har rökt dom.

Flotten vid bryggan på sena kvällen

Det är väldigt mycket fågelliv på Ortholmen iår. Här har ett par flugsnappare bo med ungar under taket på stugan. Jag stod lite för nära när jag knäppte kort tyckte fåglarna så dom anföll mig två gånger. Och där stod jag i bikini och viftade tillbaka åt dom ;) (jag stod ca 3 m ifrån)

En ganska tam sädesärla som går runt på altanräcket fast vi sitter alldeles brevid. Den kollar efter flygfän att flyga iväg att ta till ungarna som dom oxå har under taket på stugan. Det roliga är att man kan ställa sig och kika på ungarna när dom trampar runt genom en glipa i hörnet inne i stugan.

En bit ifrån stugan vid sjön har ett par Spillkråkor ungar i en gran. Dom är oxå intressant att spana på från altan. Det flyger oxå runt några knasiga ankor som försöker ta Spillkråkornas bo. Dom bor tydligen i träd.
// Millan

2 kommentarer:

  1. Millan !! du skulle satsa på att bli naturfotograf, mycket snygga bilder du tagit. Puss kram Mamzen

    SvaraRadera
  2. Ja kanske det. Men en del blev lite suddiga men bara så att ni kunde se fågelungarna :)

    SvaraRadera