fredag 10 juli 2009

Hemma från Ortholmen

I förrgår kom vi hem från Ortholmen. Vi börjar jobba till veckan igen så nu är semestern snart slut :( Vi städar och donar lite hemma sista dagarna, och slöar och ser på filmer som vi inte gjort på flera veckor :)
Hinkas kan tyvärr inte göra så mycket eftersom han fortfarande har ont i revbenen.
I ortholmen så åt vi surströmming en dag. Och det älskar ju jag, så jag åt mycket som vanligt. Jag åt 6 stycken! Hinkas tycker inte om surströmming så han fick hamburgare istället.

När vi satt på altanen så kom det en liten humla som tyckte att Hinkas tatuerade blomma på armbågen såg såå god ut så han satte sig där och försökte länge suga med en liten snabel :) Jag tyckte synd om humlan eftersom det inte var en riktig blomma med nektar i ;)

Vi tog en liten båttur med Gunilla och Kalle en kväll. Hinkas kör båten och Kalle sitter brevid. Man ser stugan bakom alla träd.
Vi åkte upp på berget vid Ortholmen och kollade på vindsnurran som står där. Den var riktigt stor.
Sista kvällen vi sov där så kom Daniel dit och åkte båt och fiskade med mig och Hinkas. Jag fick en fin abborre på drag. Och jag som tänkte ta en storgädda sista kvällen :(

Vi var till mormor i Sveg och firade henne på 75-års dagen oxå. En fin tårta var det. Vi fick en god sallad först som mamma och Monni hade gjort.

Kl 18 ikväll ska jag och Linnea på smink"party" hos Ullis. Det blir nog kul. Vi alla var ju tidigare hos Linnea på hudvårds"party". Så på onsdagkväll ska jag ha ett sånt hemma hos mig oxå.
Hinkas börjar jobba på måndag och jag på onsdag. Jag och Linnea har tagit ledigt måndag och tisdag för vi ska åka till Stockholm på måndag och gå på konsert i globen. Vi ska gå på BRITNEY SPEARS!!!
Nu ska jag gå och dammsuga lite. Jag hoppas det slutar regna nån gång så Hinkas kan gå ut och klippa vårat halvmeter höga gräs som blivit när vi varit i Ortholmen nästan hela semestern.
// Millan

2 kommentarer:

  1. Jätteroligt att läsa och se alla fina bilder som ni lägger in!!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Tackar! Kul att du kommenterar :) // Millan

    SvaraRadera