fredag 3 juli 2009

Gelleråsen-Karlskoga

I söndagsmorse kl 9 åkte vi till Gelleråsen utanför Karlskoga, Hinkas åkte motorcykel på bana i måndags och tisdags. Vi bodde i en liten stuga där vid banan med Patrik, som också skulle åka motorcykel, och hans lillebror.Här på bilden ser ni hur små stugorna var. Och det var så äckligt varmt dom här två dagarna med bara solsken så det var som att gå in i en bastu i stugan :/
Det var så varmt så jag somnade med huvudvärk och vaknade med huvudvärk fast vi drack kopiösa mängder med vatten hela dagarna.
Som tur var så fanns det en camping med bad nån km därifrån så det var bara att åka dit både på söndag och måndag kväll och ta ett svalkande dopp. På vägen dit fanns det här stora trädet som jag var tvungen att gå och kolla på. Jag som gillar sånna här fina träd som dom har neröver i Sverige, och där fanns det många sånna. Men det här var nog det bredaste jag sett.
Hinkas som kör på banan i en kurva. Jag satt på läktaren när han körde och knäppte kort och tog tid. Det var en ganska stor och rolig bana tyckte Hinkas.


Det som inte var så roligt var att Hinkas vurpade efter lunchen på tisdagen. Jag höll just på att byta objektiv på kameran så jag såg inte själva vurpan. Jag såg att dom viftade med röd flagga så jag kollade runt efter Hinkas men jag såg han inte. Så jag kollade i kameran mot den som ramlat, och jo...Det var Hinkas :/ Det for ut en bil med släp som hämtade honom och motorcykeln.
Hinkas hade lowsidat ut i gräset. Framdäcket hade bara åkt iväg i en kurva så Hinkas åkte i backen och rullade 3-4 varv och motorcykeln gled av banan och ut i gräset. Hinkas har ont i revbenen(spricka eller brutit) och sträckt sig i ryggen. Och motorcykeln blev av med alla plastkåpor, rutan, fotpinnen, mätaren hänger och lite annat smått.
Motorcykeln blev enögd oxå. Men lyset höll, det flög bara iväg. Men allt plast bakom är i småbitar.
Alla delar som gick sönder när han vurpade som låg i gräset och på banan.
Skinnstället fick några stora hål både på jackan och byxorna.
Hans nya hjälm fick sig några skrapmärken oxå. Och man ska byta hjälm efter en vurpa säger dom. Typiskt!
Annars har vi haft det mysigt på våran lilla minisemester i stugan. Patrik åkte hem i måndagskväll eftersom hans däck blev helt slut så då blev vi själva i stugan. Vi har ätit lunch i restaurangen på banan och det var tacobuffe i måndags kväll där som vi åt med alla som kört. I söndags när vi kom så grillade vi vid stugan.

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar