onsdag 16 februari 2011

Jag blir galen!

Har glömt att skriva det, men Audin har börjat krångla igen!
Den vägrar starta ibland. Den började med det dagen efter vi fick hem den från vår "mekaniker" Kalle för en vecka sen ;)
Då när jag jobbat kväll åkte jag på Ica och handlade lite och när jag kom ut så startade inte bilen. Den stod bara och drog runt på startmotorn (så nej det är inte batteriet). Provade några gånger innan Hinkas fick åka ner och hämta mig, och efter några tips på internet att det kunde vara spärrlåset så åkte vi ner till Ica igen och provade med den andra nyckeln....och då startade den på en gång!?
Har krånglat med det här nu då och då i nån dag nu så man får gå ut ur bilen, låsa bilen, låsa upp och prova starta den igen, byta nyckel och prova med den och till slut startar den efter några gånger. På morgonen startar den som tur är direkt när den stått i garaget över natten men sen när man ska hem på lunch krånglar den :(

Så idag på lunchen tänkte jag åka till verkstaden och fråga om dom vet vad det kan vara, och bara för det så vägrade bilen helt att starta på lunchen. Hur många gånger jag än provade att låsa och låsa upp och bytte nycklar och provade så startade den inte. Så jag gick till verkstan och frågade. Jag skulle komma dit kl 16 när jag slutade med bilen sa dom...om den startade. Och det gjorde den, den startade då på första försöket!?
Så nu står bilen på verkstad. Dom ska felsöka den imorgon. Jag hoppas verkligen dom hittar vad det är och att det inte är allt för dyrt att fixa :)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar