måndag 21 februari 2011

Vad är felet!?

Till och med dom på verkstan kliar sig i huvudet och vet inte vad det kan vara för fel på Audin när jag berättar hur den beter sig.
Det hjälpte nog lite när dom bytte en tempgivare i torsdags. Den totalvägrar iaf inte att starta som innan. Nu startar den på 1-3 försök.
Har varit till verkstan idag och pratat med dom igen. Satt ner och berättade hela historien om när jag var till min syster i Huddik för några veckor sen, när det började ryka av bilen när den stod och gick på tomgång, och svärfar som tror det var vevhusventilationen som fryst.
Jag fråga om det kan ha nått med det att göra eftersom startproblemet hände strax efter det. Det kanske var så sa han, att det kan ha kleggat igen och motorn får dåligt med luft.
Så jag ska lämna in den till dom igen imorgon så ska dom fortsätta kolla vad som är felet och göra rent slangar i vevhusventilationen.
För den har krånglat i helgen och idag oxå. Ibland startar den som vanligt på första försöket och ibland måste man starta den runt tre gånger innan den vill starta.

Och jag har sökt på internet om problemet på kvällarna så jag blir tokig snart. Har hittat många liknande fel men inget som stämmer exakt.
Har frågat mekanikerna om det kan vara, spärrlåset, immobilizern, hallgivare, tändspole, tomgångsmotor, startboxen, bränslepumpen mm, som jag läst om, men "naee, det tror jag inte" säger dom.
Är det nån som SKA veta vad det kan vara så är det väl dom som jobbar på en verkstad. Det ska väl inte vara kunderna som ska sitta och leta på internet. Men det känns som man måste det :/
Men jag tycker det är intressant med bilar iaf. Jag skulle kanske ha blivit mekaniker ;)

Hoppas dom kan fixa det (och att det inte blir allt för dyrt). Man vill ju inte ha en bil som man inte kan lita på. Vore ju förjävligt om den inte startar nån dag när man ska på jobbet :/


Idag sov jag läänge. Trött efter att ha jobbat 22 timmar i helgen. Vaknade av att Hinkas kom hem på lunch kl 12. Sen har jag varit på demensutbildning 13-16, besökt verkstan och nu i kväll har jag hälsat på mamma och klippt håret på Samuel :)

// Millan

2 kommentarer:

  1. Tänk på att Audin är gammal...den kanske har blivit dement,,,glömmer att starta helt enkelt....puss och kram...mamma

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, kanske det mamma ;)
    Puss puss / Millan

    SvaraRadera