fredag 11 februari 2011

Och mera snö kom det...

Igår och natten till idag har det kommit ca 40 cm snö här. Fick sopa av bilen 25 cm snö igårkväll efter jobbet (7-20) och Hinkas hade skottat gården när han kom hem från jobbet. Han fick ut senare på kvällen och skotta igen.

Jag var till Östersund igår genom jobbet, det snöade hela dagen, och på vägen hem var det snöoväder, knappt plogat och drivor av snö längst vägkanten. Mötte man lastbilar så blev det en vit vägg framför en så man inte såg någonting på några sekunder. Läskigt, tur det inte var jag som körde utan en taxichafför, jag satt brevid och var trött efter 13 timmars arbetstid :)
Och imorse när vi skulle på jobbet hade det snöat 1 dm till och snön hade blåst i drivor under natten. Hinkas hade lite svårt att komma ut från gården men jag kom ut lätt med quattro ;)
I eftermiddag när jag slutat jobba skottade jag gården i 1 timme, -15 grader ute. Då kom pappa och Eva med snöslungan och undrade om jag ville ha hjälp, så pappa körde längst kanterna och lite till som jag inte skottat än så nu är det fint på gården. Det var snällt av dom. Dom hade skottat hos farmor och farfar innan så det var därför dom hade snöslungan med på släpvagn :)

Blev mycket om snö nu men det är väldigt mycket snö här nu. Och i Skåne har dom ingen snö alls längre. Solen har iaf visat sig mycket nu sista veckorna. Jag längtar till våren och sommaren!

Har nyss kollat på en bra film som gick på tv:n. "The glass house". Har sett den för längesen men kom inte ihåg den.
Vi är lediga i helgen så imorgon ska vi städa huset. Det ser hemskt ut på golven. Jäkla dammråttor!
Ska även tvätta kläder, vattna blommor mm. Katten skulle ha badat (för första gången) och akvariet skulle ha blivit rengjort. Men man hinner inte allt. Får ta det nån annan dag :)

// Millan

1 kommentar:

  1. ja då Millan min......du hinner, det är inte vår ännu...puss på re...mamma

    SvaraRadera