fredag 18 mars 2011

Haft magsjuka

Jag åkte på det iaf. I onsdags morse vaknade jag kl halv fem av att jag mådde jätteilla. Gick på toan och spydde massvis. Förstod att jag fått magsjuka (från jobbet) så jag ringde till jobbet kl fem (nattpersonal) och sa att jag inte skulle komma och jobba kl sju.
Jag fortsatte att spy varje halvtimme fram till strax efter kl nio på morgonen. Var helt färdig och hade ont i magen.
Mitt på dagen ringde dom från jobbet och fråga hur det var med mig och sa att jag skulle stanna hemma torsdag och fredag oxå (karantän). Det är fler personal och vårdtagare som har magsjuka på jobbet oxå
Jag låg i sängen till kl 16. Tog mig då upp sakta sakta. Huvudet sprängde och jag var helt orkeslös :/
Låg sen i soffan och såg på tv resten av eftermiddagen/kvällen och fick i mig vatten, proviva och A-fil som svärmor kom med efter jobbet.
Låg i soffan och hade ont i magen och var lite seg igår oxå, men annars mådde jag bra.

Idag känner jag mig riktigt bra.
Jag har ringt och pratat med dom på verkstaden om Audin idag oxå. Den har ju stått där i 1,5 vecka nu.
Och dom kanske har hittat felet till varför den inte startar ibland. Det var säkringen till bränslepumpen som hade gått sönder, på ett konstigt sätt. Tråden i säkringen(som ser ut som ett Z) hade gått av på två ställen, och biten som gått av hade bara flyttat sig en mm åt sidan så den hade fortfarande liite kontakt åt båda hållen. Dom på verkstaden hade aldrig sett nått liknande. Det är väl därför bilen startar ibland och ibland inte.
Dom hade då bytt säkringen och varje gång dom provat starta bilen så har den startat.
Så jag har åkt och hämtat hem bilen idag. Vi ska se under helgen om den fortsätter att starta som den ska. Men frågan återstår ju "varför har säkringen gått"!? Det kanske är pumpen som börjar bli dålig, så säkringen kanske går snart igen :/

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar