tisdag 22 mars 2011

Våren är här!

Det känns så härligt att snön håller på att smälta bort. Asfalten är nästan helt framme, solen värmer och det droppar vatten från taken. Men det är ju mycket snö kvar än.
Det som inte är så kul är allt slask som är överallt. Jag och Hinkas (mest Hinkas) har skottat slask från våran gård igår och idag. Det var tungt. Det blir så mycket så det är väldigt svårt att köra in och ut på gården. Hinkas kom knappt ut med bmw:n. Och när vi hade skottat klart allt slask vid lunch idag så hade det smällt mer där vi börjat av solen som värmde :)

Nu är jag tre-dagars ledig. Onsdag, torsdag och fredag. Efter att ha jobbat hela TVÅ dagar ;)
Skönt att vara ledig. Ska väl grejja lite hemma bara. Jag ska jobba helgen som kommer.
Var upp till Oskar och hälsade på mitt på dagen när jag var ledig några timmar. Jag hjälpe han att klippa hunden Atlas. Han får sån tovig päls när det blir lite långt. Stackarn.

Och Audin....den är död.
Den har startat varje gång i helgen men i går började den krångla igen. Har fått vrida på nyckeln 15-30 gånger innan den hoppar igång. Och kl 16 idag när jag skulle tillbaka på jobbet så vägrade den starta. Jag provade runt 70 gånger att vrida på nyckeln, men den ville inte. Ringde fort Hinkas som fick åka från jobbet och hämta mig hemma och skjutsa mig på jobbet. Blev 7 min sen men det gjorde inget.
Dom på verkstaden har kopplat in en lampa inne i bilen som lyser när bränslepumpen får ström, ganska smart, behöver bara vrida på tändningen så ser man om den kommer starta eller inte. Men idag kl 16 lyste den alltså inte.
Kanske är pumpen som gett upp. Ska ringa verkstaden imorgon iaf. Väldigt irriterande när det blir sånna här fel som ingen vet hur man ska fixa :(

// Millan

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild! Är det ni som tagit den?
    Ni har alltså haft gym.pass på gården i två dagar?
    Bra, alldeles gratis också :-)
    Kram.
    Grattis till Henrik i morgon!!
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Nej det är inte vi som tagit den bilden. Men den var så fin så jag tog den från google ;)
    // Millan

    SvaraRadera