tisdag 8 mars 2011

Plugget har börjat

Igår började plugget, jag ska nu läsa Svenska A under 10 veckor, jag har fått min första uppgift som var att läsa lite i böckerna som jag köpt, skriva ett presentationsbrev till läraren samt att jag ska skriva en novell på två A4 eller 1600 ord som handlar om en av det sju dödssynderna. Ser fram emot det, jag vet vad jag ska skriva om och jag vet hur jag ska lägga upp den. Ska nog börja skriva på det imorgon på jobbet.

Men det höll på att bli att jag fick skjuta lite på pluggandet ett par dagar. I söndags var jag och Per och hämtade ut paket med mina böcker, köpte lite wasabinötter, dricka och snus. Åkte hem, lade undan alla grejer, kikade lite på TV innan vi satte igång filmen som Millan skrev om i förra inlägget. Sedan efter filmen när Per åkte hem så tänkte jag att jag skulle öppna paketet och kolla på böckerna, bara det att jag hittade inte igen det. Jag letade överallt "Jag vet att jag hade det under armen och lade undan det på hallmöbeln när vi kom hem!" Letade nog i 1-1.5h, ringde Per flera gånger och bad han kolla i bilen. Tror han kollade tre gånger åt mig, tack för hjälpen Per ;).
Jag började bli galen på riktigt, hittade det ingen stans! Så jag åkte ner på ICA och kollade på parkeringen utifall jag hade tappat det där, men låg ingenting där heller. Så på måndag morgon svängde jag in på ICA och frågade första bästa lite försynt: Ni råkas inte på att ha hittat ett paket åt mig här?
Och visst hade dom hittat ett paket, så jag fick gå och hämta det.

Tydligen så hade jag ställt undan det vid nötterna när jag lastade i lite wasabinötter i en sådan där pappåse som man har till sådana och sedan bara gått ifrån paketet utan en tanke på att jag hade det med mig. Det värsta är att jag var helt säker på att jag hade med mig det och jag är fortfarande helt säker på det trots att jag blivit motbevisad. Måste varit tomtarna som sprang iväg med paketet och gömde det på ICA.

Så, får se om jag kanske lägger upp min lilla novell här för allmän beskådan sedan, så får ni väl betygsätta mig sedan ;)

// Hinkas

2 kommentarer:

  1. Otroligt, med paketet, menar jag!
    Och du kan inte ens skylla på åldern, annars är det ganska skönt när det händer sådana där saker. ;) // Mor

    SvaraRadera
  2. När får man börja skylla på ålder då? Det är ju bara två veckor kvar tills man är 27 år...

    SvaraRadera