söndag 6 mars 2011

Tv i sovrummet

I kväll har Per varit här och kollat på en film med oss. "Tron legacy".
Tidigare ikväll har jag varit och träffat Nova lite som har varit här några dagar hos sin mormor och hälsat på utan sin mamma :)
Var till mamma igår kvälls med och lekte lite med Nova och klippte håret på Oskar.

Tidigare igår var vi till Linsell och åt middag med dom och var ute i garaget med Kalle som bytte bränslepumpsrelä på Audin. Men det hjälpte inte heller. När vi skulle backa ut ur garaget startade den inte förens på andra försöket. Och igår kvälls när vi skulle åka hem från mamma, provade Hinkas starta den 30 gånger, han gav upp och gick hem. Jag stannade en timme till hos mamma och försökte sen starta den igen. Efter 20 försök hoppade den igång. Vad fan är felet!
Den stod ju på verkstaden i 4 dagar förra veckan, och bara för det hade den startat varje gång. Typiskt. Det var dom som föreslog att vi skulle byta relä till soppapumpen, men det var ju inte det. Vi blir galen snart. Ska ringa dom imorgon igen. Det har nog med bränslet att göra. Vi hör hur pumpen låter till när man vrider på tändningen, och då startar bilen. Låter det inte, så startar inte bilen.

Vi har förresten bytt från Boxer till Viasat, så i veckan var det en här och satte upp parabolen och drog kablar genom vinden till vardagsrummet och till en box i sovrummet som vi fick med gratis. Så nu kan vi se på tv:n där inne oxå, Kul. Tv:n där inne är knappt använd :)
Lördag morgon när vi vaknade slog vi igång tv:n i sovrummet och då började precis den animerade filmen "planet 51", så då låg vi och kollade på den, mysigt :)

Det som inte var så kul när dom drog kablar i sovrummet var att Hinkas kom åt en lampa med kabeln så den åkte i golvet. Det var en lampa som det blixtar blått i så det är gas i den, så när den for i golvet blev det som en liten explosion, jag stod 2 meter bort och kände ett liten tryck i luften och glaset flög åt alla håll. Det var glas överallt i sovrummet, och vi som inte hade bäddat sängen. Jag fick sopa och dammsuga golvet, skaka alla sängkläder noga och dammsuga i sängen och lite överallt. Jag tror vi fick bort allt iaf :)

Annars har jag varit väldigt trött i veckan. Börjat 7 på morgonen hela veckan och går och lägger mig för sent på kvällarna. Jag får väl skylla mig själv. Jag har gått upp till 90% på jobbet istället för 75%, så det är nästan inga korta dagar man har längre heller. Men mer pengar i plånboken iaf ;)
Imorgon ska sotaren komma så Hinkas har varit ut och skottat vid stegen åt han. Jag jobbar delad tur imorgon så jag är hemma på eftermiddagen när han kommer.

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar