fredag 11 mars 2011

Ostfondue

Audin har stått på verkstaden sen i tisdags och ska stå där över helgen. Dom ska fortsätta leta felet till veckan. Den har då som tur är vägrat att starta åt dom den här gången så dom kunde mäta på den, och det kommer ingen ström fram till bensinpumpen dom gånger den inte vill starta såg dom. Dom ska kolla var strömmen tar stopp, eller vad man ska säga ;)

Jag är ledig fredag, lördag och söndag. Så idag har jag donat här hemma. Dammsugit hela huset, vattna blommor, gjort rent toan, vikt tvätt, kört två maskiner tvätt, plockat ur diskmaskin, duschat och små plockat en del.

Jag har ätit vitpepparkorn och druckit proviva i två dagar nu. Vinterkräksjukan har börjat på jobbet, jag har lyckats undvika den än så länge, får väl se till veckan om man åker dit i år igen :/

När Hinkas slutade på jobbet kl 18 hoppade han in i duschen och sen åkte vi till Linsell. Där åt vi ostfondue. Vi doppade räkor, champinjoner, gurka, bröd, och skinka i varm smält ost, det är jättegott!


Fredrik och hans tjej är i Linsell över helgen och hälsar på. Så imorgon ska vi åka till Linsell och åka på skotertur med dom två. Det ska bli roligt. Har inte åkt skoter på många år. Vi ska äta middag i Linsell sen åker dom två med oss till Sveg och kollar på finalen av melodifestivalen hos oss. Sen ser vi väl på en film.
Jag har skippat deltävlingarna i år. Man kan ju lika gärna vänta och se finalen bara.
Det är inte speciellt bra låtar i år heller, men jag hoppas att Eric Saade vinner :)

// Millan

3 kommentarer:

  1. Ostfoundue har jag inte smakat, det såg väldigt gott ut! Ha de bra...kram

    Moster majjan

    SvaraRadera
  2. Otroligt gott ~ kan man ju äta ihjäl sig av! ;)
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  3. Ja det är väldigt gott. Men man ska nog inte tänka så mycket på all ost man får i sig ;)
    Kram / Millan

    SvaraRadera