söndag 27 mars 2011

Invigning

Igår och idag har jag invigt nya hojen ordentligt! Det har blivit 26 mil under två dagar, maxtemperaturen under dessa två dagar tror jag blev ca +1. Jag kan lova att fingrarna blev ordentligt stela i mina ventilerade sommarhandskar, men jag log lika mycket ändå.
Säkert många som har hört mig i helgen och undrat vad det är för dåre som är ute och kör motorcykel nu, men det var alltså jag.
Idag, söndag, så åkte jag en sväng till Linsell, tänkte att Daniel skulle få provköra hojen. På väg dit började det snöa! Kändes smått galet att åka motorcykel medan det snöade, men det gick bra. Jag stannade till på en parkering och funderade om jag skulle fortsätta, bestämde mig för att "Går det att dra upp den på bakhjulet i detta väder är det grepp så det räcker.", det var grepp så det räckte.
Väl i Linsell ringde jag Daniel, han var i Sveg... Bara att åka hem i snön igen.
På eftermiddagen så var det lite tårtkalas här medan Millan hade lunch 15:00. Kenneth, Eva och Millans farmor och farfar kom och hälsade på. Strax där efter plingade det på dörren och Per, Patrik och Jonte kom och hälsade på och drack lite kaffe dom med.
Senare på eftermiddagen kom Daniel och hälsade på och provkörde hojen. När han tog av sig hjälmen log han med hela ansiktet och sade: Hörrudu, ja ska åka hem och kolla på blocket nu, jag ringer dig sedan så kanske vi kan åka och hämta en sådan där hoj åt mig också nästa helg.
Tog inte lång tid från det att han åkte hem tills dess att han ringde och sade att han hade hittat en hoj.
Så vi får väl se om vi får åka till Karlstad snart och hämta en hoj då...

Snart kommer Cissi och Alex hit och ska kolla på en film med oss. "Season of the witch" med Nicolas Cage.

// Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar