söndag 17 april 2011

Arg på bilfan!

Idag har vi varit less på bilen.
Hämtade hem Audin i fredags efter dom på verkstaden kodat om nycklarna.
Vi har kört mycket med den både fredag och lördag och den har startat varje gång, så vi trodde nästan problemet var löst.
Men nu idag när jag provade starta den mitt på dagen så ville den inte starta :/
Har gått ut och försökt flera gånger idag men icke. Vi har provat med startgas oxå men den startar inte då heller.
Ska ringa verkstaden imorgon. GRRR!

Annars har jag varit till veterinären med missen i fredags. Hon kollade hennes ögon och hon ser ut att behöva en till operation. Fick även en salva hon ska få 2 grr/dag i 10 dagar. Hennes ögon är irriterade av ögonlocken så hon är lite grå på hornhinnorna.
Allt går så j*vla bra nu känns det som :/

Efter veterinären följde jag med mormor på sjukhuset på röntgen. Hon är så förkyld och dom trodde hon hade lunginflammation men det hade hon inte, men sänkan var hög så det blev penicillin.
Igår lördag åkte jag och Hinkas med Audin till Linsell. Fredrik hjälpte Hinkas att byta till sommardäcken på den och jag tog bort den vita texten vi hade i bakrutan på bilen med rakblad och tinner ;)
Sen fick vi grillat till middag, det är så gott så man äter för fort jämt :)
Till efterrätt blev det tårta och vi firade Fredrik som fyller år snart.
På kvällen kollade vi lite på tv och så kom Cissi och Pettsson och hälsade på en sväng.



Nu ikväll sover Fredrik hos oss så vi har ätit chips och dipp och kollat på en spansk film. "Julias ögon" Den var väl sådär, men den var rätt spännande hela tiden. Jag höll handen för ögonen några gånger, men tjuvkikade lite och just då händer nått äckligt. Så typiskt ;)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar