tisdag 26 april 2011

Vårförkylning

Jag har jobbat hela påskhelgen fredag-måndag. Får ju lite extrapengar då.
Och jag förkyld. Hade lite ont i halsen hela dagen i förrgår och igår mådde jag inge bra alls. Var hängig, snorig, hes och hade jätteont i halsen. Jag gick på jobbet ändå kl 11.
Jag var nära att gå hem efter halva dagen men jag härdade ut. Man fick ju mer betalt så det kunde jag ju inte missa ;)
Idag är jag inte så hängig och har bara lite ont i halsen men är lite hostig och gud så mycket mer snorig jag är. Får snyta mig hela tiden. Det är jobbigt att vara förkyld :(

Idag och imorgon är jag ledig så i morse har jag varit med katten på återbesök hos veterinären. Hon har inte blivit nå bättre i ögonen efter antibiotika-salvan jag gett henne i 10 dagar. Hon är fortfarande lite grå på hornhinnorna. Nu fick vi en kortison salva som hon ska ha i 10 dagar. Hoppas hon blir bättre, annars kan hon få lite nedsatt syn. Hon har ju fått det här av att ögonlocken rullar in lite i ögonen (entropion). Vi fick iaf en tid för operation av ögonen nästa vecka. Jag hoppas det går bra.

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar