tisdag 5 april 2011

Dra ut tand

Idag efter jobbet var jag till tandläkaren och drog ut en visdomstand.
Jag var nervös men det gick bra. Gjorde inget ont alls. Det som gjorde liite ont var bedövingssprutan han stack bak i gommen. Men den jag fick på utsidan av tanden kändes ingenting.
Efter några minuter började tandläkaren dra ut tanden, och det var inte kul när man hörde hur det knakade i tanden när han drog och bände med den där tången åt alla håll :/
Men rätt som det var så var den ute och jag kollade på den. Han fråga om jag ville behålla den, men jag sa att jag inte hade nån nytta av den nu ;)
Jag fick en bomullstuss i munnen eftersom det blödde. När jag kom hem tog jag ut tussen och la mig i soffan och tyckte synd om mig själv ;)
Jag somnade i soffan och när jag vaknade två timmar senare kl 17 så hade bedövningen släppt och det gjorde lite ont i munnen :(
Men det har blivit bättre nu ikväll. Har ätit nudlar till middag och ostmackor doppade i varm oboy till kvällsfika. Vill inte tugga så mycket :)

// Millan

2 kommentarer:

  1. åhhh, din stackare, här kommer en kram från mamsen...

    SvaraRadera