lördag 9 april 2011

Filmgäster

I torsdags så gick filmen Beerfest på TV, hade frågat innan om Per ville se den och det ville han eftersom han inte hade sett den. Så vi bokade att han skulle komma förbi på torsdag kväll och kolla på film med oss. Det slutade med att Jonte och Patrik hakade på också. Vi satt och skrattade och hade det trevligt.
Igår hade vi också filmgäster, men då var det Cissi och Sofia (inte katten) som var på besök och skulle kolla på nya Harry Potter filmen med oss. Cissi hade redan sett den på bio men ville se den igen eftersom hon tyckte den var bra. Vi kom ungefär halvvägs in i filmen och då låg Cissi, Sofia och katten och snarkade i ena delen av soffan, så det blev bara jag och Millan som såg hela filmen ;)
Den var IAF helt OK nya Potter, men tyckte inte den var sådär superbra. Bra tidsfördriv. Kl 02:00 så åkte Cissi och Sofia hem och sov istället för att ligga i våran soffa och snarka. Då kröp vi ner i sängen och kollade på ett avsnitt Simpsons och somnade sedan vi också.

På dagen igår var Millan, Oskar, Maggan och Cissi och käkade lunch på konditoriet, jag kunde inte följa med fast jag hade lunch samtidigt, jag var tvungen att åka på apoteket och kolla om dom hade insulin åt mig, det hade dom, men jag hade tydligen inget recept längre. Får ringa och fixa det på måndag morgon.

Igår på eftermiddagen skjutsade Kenneth ner Millan och skulle hämta hem Audin eftersom dom hade testat något nytt. Hon kom dit, skulle starta den och biljäveln startar inte... Den fick stå kvar där över helgen. Jävla skitbil. Dom ska fortsätta felsöka till veckan.

Senare på eftermiddagen så kom chefen och sade åt mig att jag hade ett litet paket ute på lastkajen som jag var tvungen att ta hem innan kl. 18. Det var inte så himla litet paket... Det vägde 126 kilo och det behövdes en släpvagn för att få hem det. Det var våran kyl och frys som hade kommit. Jag ringde runt och kollade om någon kunde komma och hjälpa mig köra hem det, alla var upptagna men Daniel kunde komma ner, så han dök upp på jobbet och vi lastade på skåpet, körde hem det och som tack fick han lite thaimat med oss, köpt från thaivagnen. Ska öppna paketet idag och se så att det inte är några dolda fraktskador på skåpet.
Vi har ju fått micron tidigare och ugnen kom i förrgår så vi ska öppna dom också och kolla så allt ser OK ut där också.

// Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar