lördag 5 september 2009

Regelrätt

Idag har jag varit i Linsell och ätit gott, skav med potatismos och stekt lök, så himla gott! Tack Gunilla =).
Passade även på att fixa lite i garaget med ambulansen, eller det var väl mest i snickarverkstaden jag var idag, med hjälp av morfar. Jag är livrädd för maskinerna där ute, har stor respekt för dom och tycker det är ganska behagligt att ha 10 fingrar. Så morfar hjälpte mig att hyvla och kapa till reglarna som ska vara i den främre delen av skåpet som golvet ska ligga på. Blev jätte bra och vi fick upp reglarna till samma höjd som plåtgolvet längre bak i skåpet, så det kommer bli helt slätt.

Samma höjd som plåtgolvet bak, nästa gång jag är upp blir efter det att Morfar har varit och jagat i veckan, då ska vi bygga lådorna som kommer vara under golvet.
Främre delen, kommer dra fast den i plåtväggen fram med plåtskruv och sedan sätta ben under den främre regeln så att den inte ger vika.


Ingen match att hålla på när man har fullt utrustad snickarverkstad och ett stort garage ;).


Tack morfar för hjälpen idag! Du får låna ambulansen sedan när du behöver leverera möbler eller något ;).

Jag satt även och pratade med Gunilla om hur man ska göra med golvet, formplyfa är så jäkla dyrt att köpa (ca 1.000:- per skiva), men det finns massor med spånskivor i Linsell som jag skulle kunna "låna" två stycken av. Så vi funderade hur man ska göra för att få dessa lite tåligare, jag funderade på att måla eller lägga våtrumsmatta, men då kläckte Gunilla den fin fina idén om att lägga klickgolv, det fanns troligtvis kvar ett par paket sedan sist dom lade så dessa kunde jag ta. Då blir det tåligt och snyggt. Kommer bli världens snyggaste MC-transport/sovrum ;).

När jag ändå var upp så passade jag på att roa mig lite med att köra enduro, blev 2 mil stig/sandväg. Var upp till masten i Linsell t.ex. Dock hade dom visst gjort ett hygge där så det var lite krångligt att hålla sig på stigen, men det gick till slut att ta sig hela vägen upp.

Här är fartvidundret som jag körde:

Hade varit roligt med något nyare men det går att tuffa runt med denna i skogen också. Ettrig 250cc tvåtaktare

Neh, nu ska jag se till att få lite varmvatten här så att det går att duscha.

// Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar