måndag 21 september 2009

Spa-party

I fredags hade jag spa-party hemma hos mig. Det var jag, Eva, Gunilla, mamma och Angelica som drack rödvin och hade fötterna i vatten medans vi lyssnade på Jeannette som berättade om några av Mary Kay:s produkter. Sen filade vi och smörjde fötterna så dom blev så mjuka och fina såå ;)
Man fick ju köpa produkter sen om man ville. Jag köpte inget nu för jag har handlat så mycket på Mary Kay:s hudvårds- och sminkpartyna. Men som värdinnegåva fick jag den här gången en lite dyrare produkt eftersom jag haft två partyn hemma hos mig. Jag fick ett satinhands set värde 559:- (bilden). Det är bivax, peeling och handkräm. Det är jätteskönt efter man smörjt med det på händer eller fötter.
Vi åt sen kex och ost och drack vin medans vi pratade på till kl 23 nångång.
Syster Lina och Nova är här i veckan igen så jag har varit där och umgåtts lite med dom lite oxå. Igårkvälls var dom och mamma, Samuel och Saga här och kollade på film med oss. Vi såg på "Monsters vs aliens". Idag efter jobbet så åkte jag med Lina och Nova och hälsade på pappa och Eva en stund oxå. Nova flinar stort åt det mesta man säger nu 3,5 mån :)
Jag och Hinkas var i Linsell i Lördags och grejjade lite med Ambulansen. Vi bytte batteriet i den eftersom det förra var helt slut så den startade inte, men nu funkar den igen så vi tog en provtur i Linsell och den går riktigt bra. Vi satte i en cd spelare oxå för det var bandare i den. Vi fick nya batteriet, cd stereon och ett par extraljus av min mormor för att jag var där förra veckan och städade hos henne. Tack mormor för det! Får väl städa hos henne fler gånger för det.
Vi kollade även så alla lysen funkade, tre var trasig. Vi fixade snabbt till två men till positionsljuset fanns det inte ens någon hållare så Hinkas har beställt ett nytt idag.
Till middag i Linsell åt vi kräftor, räkor och paj m.m med Hinkas släkt. Det var gott, åt och åt fast man var mätt ;)
Vi har kollat mycket på film den här veckan. Vi har bl.a sett The haunting in Connecticut, Fast & Furious, Ice age 3 och Terminator salvation.
Senaste veckorna har vi oxå sett Watchmen, 17 Again, Crank-high voltage, Gran Torino, Död snö (Norsk), En shopaholics bekännelser, Race to witch mountain och Knowing.
Det är kul med film, och nu ska jag och Hinkas kolla på en film igen ;) . Vi ska se "District 9", en alienfilm. Så, bye bye!

// Millan

5 kommentarer:

  1. Men jag blir lika imponerad varje gång jag ser dina bilder, herregud du är ju fotograf, vilka fina bilder. Mamma

    SvaraRadera
  2. Heregud vilken sötnos till systerdotter du har, moster millan..
    Kram på dej.
    moster majjan.

    SvaraRadera
  3. Tack mamma, det är kul när korten blir bra :)
    Ja majjan, Nova är jättesöt! Kram kram. //Millan

    SvaraRadera
  4. Tack Millan för en underbart trevlig kväll, med gott vin och goda ostar och många skratt, men det är ju alltid trevligt när man hälsar på er... Kramar Styvmor Eva ;)

    SvaraRadera
  5. Tack själv Eva, det var en kul kväll. Och gott med ost, kex och vin ;) Kram! // Millan

    SvaraRadera