måndag 7 september 2009

Vinbärssaft och kantareller

Igår kom Sussi och Jennie förbi en sväng och hade med sig en flaska vinbärssaft till mig, av det dom kokat, som tack för bären dom fick. Det var gulligt, tack så mycket. Smakade saften på kvällen och den var god, smakade lite glögg faktiskt :)
Kantarellerna fick vi av mamma och Oskar igårkvälls. Som tack för att jag hållt lite koll på mina småsyskon i helgen medans dom varit i Norge och plockat kantareller. Tack tack :)

I fredagskväll var jag på knuten och åt Filé Oskar med några av mina arbetskollegor. Drack öl och Irish coffee oxå. Det var jättetrevligt, och gott.
På lördag jobbade jag hela dagen, 11 timmar. Så inget annat hans med förutom att laga mat till småsyskonen på lunchen.
Igår, söndag, klippte Hinkas gräsmattan medans jag tvättade båda bilarna, så nu är bilarna rena och gräsmattan fin. På kvällen åkte vi ut och knäppte lite kort på dom, vi ska kanske iväg ikväll igen en sväng när jag slutar jobba 20, Börjar kl 15 idag. Det blir ju mörkt så fort på kvällen nu.
Nä, nu kommer Hinkas hem på lunch så vi ska äta lite.

// Millan

2 kommentarer:

  1. Tack älskade Millan för tillsynsbesöken, puss och kram. Mamma

    SvaraRadera
  2. Det var så lite så mamma :) Puss o kram! //Millan

    SvaraRadera