lördag 21 november 2009

Datordagar

Nu har jag spenderat lite tid framför datorerna.
Det hela började i torsdags kväll när jag började piggna i lite efter min förkylning. Tänkte då att jag skulle sitta lite vid datorn och kanske spela lite. Men dessvärre var det ingenting på datorn som fungerade. Jag misstänker att Maria, som var här och fick lite foton av Millan, råkade ha med sig något på sitt minneskort till oss. Så då var det bara att installera om datorn. Det blev windows 7 på stationära datorn, verkar funka bra och känns inte lika segt som vista.
När det var klart tänkte jag att jag skulle få fart på serverdatorn som bara står och samlar damm också. Kopplade in den och startade upp, ingen bild! Fick ett nytt grafikkort av en kollega på jobbet som jag satte i och startade upp. Ingen bild! Hepp... Bara att ställa undan den igen då.
Så igår kväll så installerade jag linux på laptopen. Tanken är att jag ska försöka lära mig lite mer om PHP och SQL (kodning), eller mer... Jag ska lära mig, jag har noll kunskap i dagsläget ;).
Så nu håller jag på och letar efter lite böcker så att jag kan läsa på lite.
Förhoppningen är att jag ska lära mig såpass att jag kan knäcka extra lite för en bekant och hjälpa honom med lite kodning.

// Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar