söndag 22 november 2009

Filmhelg

I Fredags efter jobbet åkte jag och Hinkas till mamma och åt grillat med familjen. Mmm, det var supergott!...med pommes frites, sallad och vitlökssmör till. Sen följde Cissi med oss hem, hon är frisk nu. Hinkas lärde sig lite om kodning vid datorn medans jag och Cissi kollade på Idol. Jag drack två Heineken. Jag var så sugen på öl i fredags så pappa köpte med sig några till mig innan han kom och lämnade tillbaka filmer till oss som han och Eva lånat, och lånade med sig några fler :)
Efter Idol såg vi filmen "Fighting" till strax innan kl 1. Då började vi kolla på "Inglourious basterds", men när kl var 2:30 så stängde vi av för det var 50 minuter kvar på filmen :/ Och man måste ju sova lite ibland oxå har jag hört.

I går putsade jag hälften av alla fönster i huset innan det blev för mörkt och sen smörjde jag 3 knakande dörrar. 5-56 så klart ;)
Vi åkte till Linsell och fick god middag, och eftersom vi skulle till Ö-sund dagen efter (idag Söndag) så bytte vi bil med dom till en som var fulltankad :P Tack tack!
När vi kom hem efter middagen så kom Cissi och kollade klart på "Inglourious basterds" och sen kollade vi på en ny skräckis, "Drag me to hell".
Vid midnatt när filmen slutat åkte jag och Cissi till mamma och Oskar. Dom hade gjort en brasa på gården (i en skottkärra ;) ) och grillade korv och marsmallows med Åse och Mattias så vi gjorde dom sällskap. Jag åkte inte hem förrens kl 1.

Idag har vi varit till Ö-sund. Hinkas har varit på möte med mc klubben 99Riders som han är medlem i, och jag har gått runt själv och handlat lite. Men bara bra saker som man behöver. Och en julklapp till Hinkas. Första inhandlade julklappen för iår faktiskt :)
När vi kom hem så ringde jag hit syster Cissi, så kollade vi på en film igen. "Pandorum", det är en läskig Science fiction film.

Hinkas har startat en till blogg i helgen. Där kommer han skriva recensioner på många filmer som vi ser.
Kolla in den: http://www.film-recensioner.blogspot.com/

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar