måndag 9 november 2009

Vaccination

Jag var på hälsocentralen i Onsdags och fick vaccination mot svininfluensan.
Jag är ju väldigt spruträdd, men jag skärpte till mig och gick bara in och satte mig i stolen och vred bort huvudet medans han stack mig i armen med nålen. Det gjorde inte så ont, det spände bara lite i armen sen.
Jag mådde fortfarande bra sent på kvällen, men morgonen efter vaknade jag och hade feber så jag fick ringa till jobbet och säga att jag inte skulle komma. Jag hade feber hela dagen men på fredag mådde jag som vanligt igen och gick på jobbet. Så nu är vi båda vaccinerade mot svininfluensan iaf :)

Igår eftermiddag åkte vi till Linsell och firade Hinkas pappa Kalle på farsdag och fick god mat och tårta. När vi kom till Sveg åkte vi till min pappa och firade han och fick tårta där med, så igårkvälls var jag proppmätt ;)

Lillasyster Cissi fyllde 18 år i Torsdags! Vuxen och myndig nu då ;) . Så i Lördagskväll skjutsade vi henne+kompisar till Höstforumet på Vemdalsskalet. Hon har partat 3 nätter i rad så först idag har hon fått paket av oss ;)

Jag och Hinkas samåker i Audin hela tiden eftersom Volvo-Ambulansen inte går att köra än.
Jäklar vad den ska krångla hela tiden! Blir aldrig körbar :/
För ca 2 veckor sen när Hinkas skulle ta av däcken på den så satt muttrarna så hårt att han bröt av fälgkorset. Pappa kom sen och prövade, och då bröt han oxå av sitt fälgkors! Som tur är så byggde pappa någon specialare och lyckades få lös muttrarna. Hinkas satte på dom nya dubbdäcken, men när han skulle backa så tog det tvärstopp på en gång. Han kollade och ser då att däcken tar i på insidan, däcken är för breda!....... Jaajaa........vi ska leta nya, SMALARE, däck att köpa då!

Den sista Oktober ställde vi av M5:an och rullade in den i garaget. Den har gått i ide över vintern.
Annars har det inte hänt så mycket i veckan, har mest jobbat och slöat :)
Nu har Hinkas just kommit hem från gymmet. Bye!

// Millan

2 kommentarer: