söndag 29 november 2009

1:a Advent

I dag är det 1:a advent och julen närmar sig. Har så klart tänt första ljuset i adventsljusstaken ikväll.
I Fredags kollade jag på Idol och sen såg vi på film och hade fredagsmys med chips, dricka och ljus.
I Lördags jobbade jag 11 timmar, på kvällen slutade jag jobba kl 20, då skyndade jag mig hem för pappa kom strax efter och skjutsade mig och Hinkas till Duvberg. Per och Angelica hade inflyttningsfest i deras nya hus. Vi drack öl och babblade med ett gäng som var där, mest sykesare (o jag), ända till kl 3 på natten då vi åkte taxi hem.
Jag har jobbat nu ikväll några timmar men jag har mått bra idag, bara väääldigt trött :)
Julstyret har börjat oxå. Jag har köpt julgardiner på dollar till köket och satt fram ljusstakar och lite till, men det mesta ligger i kartongerna än, ska ta och fixa det nu till veckan. Ska ju köpa massa julklappar oxå, men det är ju några veckor kvar till julafton.
Ikväll har det varit julskyltning på Sveg, jag jobbade ju så jag var inte där iår heller, men jag åkte förbi en massa marschaller till jobbet kl 16 så liiite fick jag ju se ;)
Det har ju kommit lite snö nu igår/inatt så nu är det alldeles vitt ute. Då blev det väl lite bättre stämning på julskyltningen, det har ju bara regnat här i Sveg i flera veckor.

Mamma har varit till Ö-vik i helgen och hämtat hem syster Lina och Nova. Dom kom till Sveg i eftermiddag, jag ska åka dit och hälsa på imorgon när jag är ledig tänkte jag :)
Ska bli skönt att få gå och sova nu snart, är så trött, men det förstår ni kanske eftersom jag annars hatar att gå och lägga mig ;)
// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar