söndag 28 november 2010

Första advent iIII

För två timmar sen kom vi hem. jag kom hem från jobbet. Har jobbat hela helgen, 11-timmars pass. Och Hinkas kom hem från Uppsala där han varit i helgen på ledarskapsutbildning inom SMC (sveriges motorcyklister). Jag blev bjuden på middag på rasten hos pappa och Eva. Spaggetthi och köttfärs. Mmm vad gott det var :)

Idag är det första advent och vi har inte tagit fram några julsaker alls. I varenda hus ser man ljusstakar, julstjärnor och julbelysning ute. Jag tycker det känns för tidigt med första advent redan. Det borde ha varit nästa helg istället. Oktober märkte man knappt av och nu är det slutet på november redan :/
Men jag är ledig två dagar nu så jag får väl ta fram ljusstakar och stjärnor mm jag med då. Ska hinna storstäda huset innan katten kommer på Söndag oxå. Ligger lite efter, men det gör jag ju alltid ;)
Vi har iaf tänt adventsljusstaken på jobbet och spelat julmusik hela dagen så lite julstämning börjar jag kanske få.

Det har varit julskyltning på Sveg ikväll. Jag jobbade ju, men jag såg alla marschaller som ställts ut längst alla gator i Sveg. Det var jättefint. Undrar om det kom nå mycket folk då, det var/är ju -20 grader ute.
Man känner sig lite som en kändis när man åker förbi centrum iaf. Belysningen i den stora granen blinkar blått snabbt så det ser ut som blixtar från små papparazzi-tomtar som sitter i granen och knäpper kort på en, haha ;)
Men det är fint iaf. Dom hade den ljusslingan ifjol oxå.

Hinkas sitter i rallystolen till tv-spelet nu och spelar sitt efterlängtade spel han fick i torsdags, Gran turismo 5 som han förhandsboka för två år sedan.
Vi har köpt ett fighting-spel (mma) oxå som vi spelat mot varandra (jag vann mest) och spelar karriärstege. Det är ett kul spel.

Nä, nu ska jag gå och göra varm oboy och äta saffransvetelängd som vi fått av Gunilla. Jag åt det igår med och gud så gott det var :)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar