lördag 6 november 2010

Måla måla

Igår när jag slutade jobba så åkte jag direkt hem och käkade middag för att sedan sätta igång med att lägga ut papp på golvet och hänga upp plast på väggen nere i hallen, eftersom att den tapeten ska vi spara.

Såhär såg det ut när jag hade hängt upp plasten och fått lite papp på golvet. Plasten blev inte snygg, men det var funktionellt.

Nerför trappen.

Här har jag satt igång med grundmålningen, ser ut att bli en klar förbättring.
Sådär blev det när skivan på väggen blev grundad också.
Mer än sådär räckte inte grundfärgen till, fastän dom sade att det skulle räcka :(. Och självklart är det stängt idag eftersom det är söndag på en lördag idag. Jävla skit. Men man ser ju lite av hur det kommer bli IAF. Kommer bli bra mycket ljusare när det är klart, bort med den äckliga furun :). Jag som hade tänkt att jag skulle hinna lägga ett lager till nu på förmiddagen så att det täcker helt, det lyste igenom lite på vissa ställen. Behöver ju säkert inte täcka till 100% heller men det vill jag göra ändå, vill ju ha det ordentligt slitstarkt eftersom man går i trappen varje dag.

// Hinkas

1 kommentar:

  1. Ser ut att bli riktigt fint!!
    Vilket jobb bara att täcka allt med papp och plast!!
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera