fredag 12 november 2010

Nya leksaker

Igår så kom då äntligen datorn efter att ha varit i Shang Hai, Dubai, Köln, Köpenhamn och tillslut landa i Bromma... Nästan så datorn är mer berest än mig. Så igår satte jag mig och försökte lära mig lite mer om MacosX, bara man kommer in i det så är det bra mycket smidigare än Windows.
Men idag kom nästa leksak, ett fototält för att ta t.ex. produktfotografier. Ett sådant kostar ca 1.600:- eller nått o m man köper det på t.ex. cyberphoto. Men jag köpte mitt på Ebay, från england, med frakt och allt så slutade det på 232:-. Lite skillnad.
Tog ett par testkort nu på kvällen, har inte strykit bakgrunden, som för övrigt går att byta till andra färger. Plus att jag inte hade någon annan belysning än taklampan, med ett par blixtar kan det ju bara bli bättre.

Bild på den fina lilla datorn och bakgrundsbilden jag har.

Bild snett bakifrån på det lite ätna äpplet som lyser så fint så, och tunn något grymt är datorn.


Här är en bild på hur tältet ser ut, det är ju lite skrynkligt nu men ska stryka det lite så blir det bättre sedan.
Nästa leksak blir då ett par blixtar eller någon bra belysning.

// Hinkas

1 kommentar:

  1. Blir häftiga bilder i det lilla "tältet"!
    Gunilla

    SvaraRadera