måndag 29 november 2010

Färdiga projekt

Klösmöbeln (dåligt kort) kom redan i onsdags (med en stor lastbil in på gården), så vi byggde ihop den och det blev bra. Den är fin men den är lite vinglig fast vi skruvat fast den med skruv upp i taket. Men den kan ju iaf inte tippa om katten hoppar på den.

Jag målade klart trappen förra veckan oxå. Vi har målat ett lager grundfärg och två lager vit/ljusgrå färg. Sista lagret tog runt 8 timmar. Jag tog bort all maskeringstejp och plasten då eftersom jag gick neråt och målade trappen. När jag var klar fick jag göra som innan, Hinkas öppnar altandörren uppe så jag fick gå ut nere och plumsa i snön runt huset (i T-shirt) för att komma in uppe :)
Som ni ser så är räckena borta. Hinkas har slipat dom i garaget förra veckan och jag har målat dom i helgen efter jobbet, så nu ska vi bara slipa mässing-fästena och spreja dom svarta så ska vi sätta upp dom sen. Det blev då bra mycket snyggare med vit trapp istället för furutrappen.

Ikväll har jag beställt lite saker från Jotex. Gråa halkskydd till trappen, vit stor badrumsmatta, vita fönsterlampor till vardagsrummet och två stora runda svarta mattor till hall och kontoret :)

// Millan

2 kommentarer:

  1. Vad fint det ser ut att bli med den ljusa trappan!! Och svarta fästen till blir nog kanon!
    Klösmöbeln ser också jättefin ut. Vilken tur ni hade som fick tag i den.
    Kul att du tyckte om saffranslängderna!!
    Kram till er båda // Gunilla

    SvaraRadera
  2. Grattis matte och husse till den söta lilla katten...den kommer att trivas gott hos er...puss och kram Mattemormor///maggan

    SvaraRadera