lördag 11 juni 2011

Grattis Nova 2 år!

Ja idag har vi varit till Huddik på kalas hos Nova som fyllde två år i förrgår.
Vi hälsade ju på Lina och Magnus oxå så klart :)
Jag och Hinkas hade med oss mormor, Cissi och Kristoffer i våran bil. Pappa, Eva, farmor och farfar åkte en bil och Mamma, Samuel och Saga var redan där, så vi var ett bra gäng där idag.

I present av oss fick hon ett svärd med såpa i så man kunde blåsa stora såpbubblor med.


Och ett fiskespö med fyra fiskar till med magneter på munnen så man kunde fiska upp dom. Det tyckte hon var roligt och det var ju bra :)

Precis så där håller moster oxå i spöet då jag fiskar ;)


Det bjöds på massa kakor som mamma och Lina bakat.....




.....Och två goda och jättefina tårtor.



Efter vi fikat gick vi ner till vattnet och "badade" upp till knäna. Det var väldigt varmt idag.


Söta Nova kastade stenar och träbitar i vattnet hela tiden :)



Cissi och Kristoffer satt i gräset i solen


Det var en mysig dag med Nova och Lina. Och att träffa nästan hela släkten var oxå roligt.

Roligast av allt var att vi hämtade hem våran kära Audi.

Han i Ljusdal ringde dagen efter vi lämnade in den för 2,5 veckor sen och sa att han trodde han visste vad felet var. Det var startboxen som krånglade åt oss. Han hade provat lite saker och beställde sen en ny box. Eller en begagnad för 2000 kr. En ny kostar ca 10-15000 kr. Den tog några dagar innan boxen kom och sen var han tvungen att köra bilen till Huddik för att få den godkänd från Tyskland. Eller nått sånt. Så Lina hämtade den från verkstaden i Huddik igår och nu idag fick jag köra hem den :)


Nu hoppas vi bara att det verkligen var det som var felet och att den fortsätter starta.
Det visar sig väl imorgon när jag ska åka på jobbet kl 8. Ska jobba till 21 imorgon kväll. På min lunch 13-15 ska jag gå på Samuels konfirmation i kyrkan.




// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar