torsdag 9 juni 2011

Jag vann, jag vann!

Jag har varit på bilbingo med Linda ikväll och jag vann.... Två gånger! 600 kr sammanlagt, det var roligt. Fast jag var ju ute efter storpotten på 35.000 kr. Men ingen vann det så jag kanske kan försöka nästa vecka igen.

Det har varit väldigt växlande väder sista dagarna. Soligt och kvavt, mulet och åska om vartannat. Det var några rejäla smällar ibland. Det blev strömavbrott på jobbet igår några minuter. Och i förrgår gick vårat modem hemma sönder av åskan. Så vi har inget internet. Hinkas har beställt nytt så det kommer väl snart.

I helgen var Fredrik och Jenny upp och hälsade på. Dom sov hos oss på fredag. Vi åt middag och sen glass nere på sveg. Efter det blev det en film.
På lördag och söndag var vi i Ortholmen om dagarna.


Vi lekte lite med grannvalpen Donna.
Vi åkte och kikade på fiskesaker hos Ekbergs i Vemdalen och åkte upp på berget och kollade på vindkraftverket i Ortholmen.


Fredrik grillade kolbulle till oss fyra. Med lingonsylt till. Det är så gott :)


Och vi fiskade oxå. Jag fick en gädda på 2,3 kg, och Fredrik en lite mindre. Sen var det ingen som fick nå mer.





Min och Fredriks fångst.


Daniel var oxå med oss ut på fisketur. Han fick köra båten.

På lördag åt vi grillat till middag. Super smaskigt! Och på söndag åt vi öring grillad i folie. Efter det blev det flötgröt. Gött gött! Så det var en mysig helg i Ortholmen :)

Nu längtar vi till semestern. Hinkas jobbar sista dagen imorgon, och jag har en vecka kvar. Vi har fyra veckor var. Tre tillsammans. En del av semestern ska njutas av i Ortholmen. Vi ska prova ta med katten dit oxå. Hoppas det går bra :)
Det är då bra med katten. Knölen hon hade på magen (för andra gången) försvann efter några dagar. Så nu är hon platt och fin om magen och har börjat fått ärr efter operationerna.
Hon har börjat gilla att vara utomhus nu. Hon ställer sig och gnäller och hoppar vid altandörren och vill ut ;)
Det är ju så mycket varmare och skönare ute nu än det var första gångerna vi var ut i april. Jag brukar gå ut med henne en sväng på lunchen och efter jobbet i sele på altanen så hon får sola, jaga flugor och lyssna på allt som låter. Hon älskar det ;)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar