söndag 26 april 2009

Helgen är över

Jag har varit ledig i tre dagar nu och Hinkas två. I fredags köpte vi en grill på Dollarstore för 100 kr. Vi har aldrig haft en grill så det var väl på tiden vi köpte en ;)
Det var massvis med skruvar och muttrar till den så det tog en timme att montera ihop den. Men sen började vi grilla på en gång. Och det var väldigt gott med grillat tyckte vi så den kommer nog användas snart igen. Jag drack ett glas rödvin till maten och sen var vi till pappa en sväng och hälsade på så då drack jag en öl där och tog med mig två st och drack medans vi raggade lite på sveg. Sen skjutsade vi tre st till vemdalsskalet. Där var det party! Fast vi åkte bara lite utanför, sen hem igen. Jag höll då Hinkas vaken för jag babblade på hela vägen hem ;)

Igår (Lördag) så tvättade vi alla tre bilarna på en gång. Det tog ett tag det, ca 2 timmar så jag har jätteont i lårmusklerna nu idag, stått konstigt på huk och i alla möjliga vinklar och gnuggat med en svamp på bilarna. Men blank och ren blev dom. Det såg inte lika jobbigt ut åt Hinkas, han stod och höll i slangen hela tiden och väntade på att få skölja när jag hade gjort rent på ett område :)
Fast han hade redan haft det jobbigt tidigare på dagen. Han cyklade till Linsell fram och tillbaka, så det blev ca 7 mil på tre timmar. Han är en hurtbulle han ;)
På kvällen så hade Hinkas anordnat en träff vid björnen och vi blev ca 15 st bilar och mycket folk så det var ju kul. Polisen åkte sakta förbi och kollade ;)
Jessica hade med sig en vindunk i bilen så vi två drack ganska mycket ;)
Efter ett tag åkte vi alla bilarna på rad till ett ställe och körde race! Hinkas filmade, fast när han körde så filmade jag. Det var en kul kväll, synd att det blev lite kallt bara.

I fredags när jag var ledig så städade jag ur silvriga bmw:n. Jag dammsög och dammtorkade den så nu är den som ny. Så idag har jag knäppt kort på den till annonsen vi ska göra och lägga ut på blocket vilken dag som helst nu :(
Annars så har vi inte gjort så mycket idag, vi har bytt en baklampa i en bil och fyllt på spolarvätska i alla tre bilarna och kollade olja i en. Jag har klättrat på en stege som vi ställde upp mot ett träd på gården och klippt av några grenar som hängde ner. Det är en pil-asp så grenarna ska gå rakt upp ;)
Vi var till Linsell och åt middag och firade Hinkas bror Fredrik som fyllde år i fredags.
Och nu ikväll hyrde vi en film som vi såg på och hade chips och dricka till. Fast filmen var urkass, inge bra alls. Man bara väntade på att den skulle ta slut så man fick gå därifrån.
Den hette "The broken" om nån undrade. En psykologisk thriller.

Nä, nu ska jag gå och sova. Ska ju upp och jobba kl 8 imorgonbitti.
// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar