lördag 18 april 2009

Polisnojja...

I förrgår träffades vi några stycken kl 21 vid björnen för att köra runt lite i sveg med bilarna. Hinkas tyckte vi skulle ta varsin bil så jag fick ta Audi s4:an och Hinkas tog M5:an så klart. Vi blev ca 9 bilar med några volvoraggare oxå ;)
Vi pratade lite om bilarna vid björnen så åkte vi iväg och visade för dom andra vad bilarna gick för. Det blev nog lite livat med alla bilarna som åkte runt fort och lät högt, för efter ett tag så kom så klart polisen ut och visade sig.
Vi raggade runt lite och möttes upp vid björnen igen. Strax efter kl 23 tänkte vi åka hem men vi tog ett sista varv i Sveg först.
En röd volvo låg först sen jag och sen Hinkas. Vi åkte förbi centrum, där det bara är 30 km/h, in mot statoil och röda volvon körde så sakta så jag tänkte att nu kör jag om den när det kom ett fartgupp åt han. Jag gasade på (ganska mycket) och körde om volvon på insidan på busshållplatsen vid södra skolan, och gissa vem som precis kommer från motsatta hållet....polisen!
Och då jag precis ser och uppfattar att det är polisen precis framför mig så börjar dom blinka med blåljusen åt mig. Jag fick panik och tänkte jäkla skit nu är det kört för mig. Hjärtat slog fort på mig kan jag säga ;)
Jag körde samtidigt in framför volvon och saktade ner jättemycket, jag visste inte vad jag skulle göra, skulle jag fortsätta köra eller stanna. Jag kollade i backspegeln hela tiden men polisen slutade blinka med blåljusen efter bara 2 sekunder och fortsatte köra väldigt sakta framåt åt mitt motsatta håll. Dom stannade till fram och tillbaka som att dom tänkte göra en U-sväng men fortsatte sen köra sakta igen.
Jag fortsatte köra sakta framåt och tänkte nu kommer dom snart efter mig.
När vi svängde i korsningen upp mot Ulvkälla så blinkar hinkas till bakom mig med helljusen och körde om mig snabbt upp mot broarna så jag gasade på efter och tänkte "jaha, nu ska vi smita oxå". Väl hemma skyndade jag mig in och stod i fönstret och kollade efter polisen ;)
Jag ringde pappa och berättade och precis då kommer det en bil på gatan, "vänta lite" sa jag till pappa och sprang och kollade i fönstret, men det var en vanlig bil som åkte förbi. Jag tog luren och fortsatte prata med pappa. "jag trodde det var polisen" sa jag. Han skrattade och både han och Hinkas sa att hade dom velat tagit mig hade dom gjort det där jag mötte dom. Men dom varnade väl bara att jag skulle sakta in, och dom tänkte KANSKE tanken att dom skulle ta mig en stund eftersom dom blinkade med blåljusen och stannade till i nån sekund.
Hela jag skakade iaf tills vi gick och la oss efter en halvtimme ;)

Nästa dag (igår) på jobbet var jag lite rädd att dom skulle komma dit eller höra av sig. När vi satt och fikade så sa Maria helt plötsligt "nu är dom här och ska ta dig". Jag trodde dom kom bakom mig i dörren så jag vände mig och kollade bakåt, men det stod ingen där, men då hörde jag att det var sirener som lät ute på sveg. Haha, snacka om att vara paranoid och nojjig ;)
Så igår kvälls möttes vi upp vid björnen igen för att åka runt och ragga. Vi var lika många bilar den här gången. Men den här gången åkte vi tillsammans i M5:an. Hinkas körde och jag drack några öl ;)
Vi filmade när vi körde racing två mot två och när vi börnade med M5:an.

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar