onsdag 1 april 2009

Vårat fina akvarium

I förrgår gjorde jag rent vårat 180 liters akvarium. Det var ett tag sen vi gjorde rent det.
Jag la oxå i 10 st till kolstenar som pappa och Eva köpte åt mig när dom var till Ö-sund. Dom tog även med en ny lysrörs-armatur och två nya lysrör till akvariet som jag ringt och beställt.
Det blev lite dyrt. 2000 kr gick allt på. Men den förra lysrörs-armaturen gick sönder, och man måste ju ha lysen till fiskarna :)
Akvariet blev jättefint iaf. Ser lite ut som saltvattensakvarium, men det är det inte, fiskarna är Malawiciklider. Men dom är färggranna och fina dom oxå.
Dom vita stenarna på bilden är kalkstenar. Det är bra för dom här fiskarna. Och så åker det upp massa bubblor under stenarna, det är fint tycker jag :)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar