onsdag 15 april 2009

Översvämning på gården

Senaste veckorna när snön har smällt bort så har vi haft en översvämning av vatten på bilparkeringen på gården. Brunnen som är där var alldeles igentäppt med sand och grus så inget vatten kom igenom. Det blev en jättestor vattenpöl där bilarna står, 10-15 cm vatten i mitten ovanför brunnen, så man kunde inte kliva ur bilen.
På mornarna hade vattnet hunnit rinna undan sakta, eftersom inte snön smälter på nätterna när det är kallt, men mitt på dagen började pölen växa igen :(
Kalle kom hit igår och hade med sig ett långt rensband som han körde ner långt in i röret och rensade. Han band fast trädgårdsslangen på bandet och spolade så sanden och gruset åkte iväg.
Han fick bort allt grus och sand i röret för vattenpölen försvann jättefort sen. Vi såg att det forsade ut vatten till brunnen ute på gatan iaf, och det var alldeles brunt av sand och grus.
Jag grävde oxå bort sand och grus som låg nere i brunnen på gården, med en soppslev, och det var en hel del för jag fyllde en hel hink ;)

Förresten så hade jag efterlängtat besök i söndagskväll. Mia och hennes sambo Linuz var hit och hälsade på oss. (Sussi kom oxå hit och hälsade på för att träffa Mia).
Det var väääldigt längesen man träffade henne. Hon bor i Sthlm och var bara upp över påskhelgen och hälsade på. Det är synd att det blir så långt emellan vi ses men jag och Hinkas får väl åka ner till Sthlm och hälsa på nån gång oxå :)

Jag slutade jobba kl 16 idag, och närsomhelst kommer Hinkas hem så då ska vi äta middag och se på Vänner-avsnitt ;)

// Millan

2 kommentarer:

  1. Fy va kalle är snäll :)
    Va ni ser ut att ha mycket snö kvar...här i stan är det knappt nå men ute vid huset är det fortfarande mkt :/
    VILL HA SOMMAR!!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja Kalle är snäll, och bra att ha må jag säga. Han kan allt! :)
    Nä vi har inge mycket snö kvar, ser bara ut så. Vill oxå ha sommar!
    kramar! // Millan

    SvaraRadera