lördag 24 oktober 2009

Cykla en sväng runt pölen

Jag har ju haft som ett av mina personliga mål att cykla vätternrundan senast 2010. Igår betalade jag anmälningsavgiften så nu är det bara att sätta igång och träna ordentligt. Det är ju trots allt 30 mil man ska cykla, och målet är att jag ska göra det på ca 10h. Det betyder att om jag ska hinna käka och fylla på vatten efter vägen behöver man ha ett snitt på 34km/h, då har man 1h på sig att göra dessa saker.
Jag kommer ju inte direkt vara ensammen runt pölen, det är 20.000 människor som startar. Jag kommer cykla tillsammans med "Team Ride of Hope" som ger alla pengar till barncancerfonden. Dom siktar på att få ihop 140st startande, och vi kommer att ha möjlighet att köpa likadana kläder så att man vet vilka det är man cyklar med.
Ser fram emot detta, så nu är det 8 månader hård träning för att få en så behaglig resa som möjligt.

// Hinkas

2 kommentarer:

  1. Mycket bra intiativ Camilla!!!Kör hårt.Varm Kram från moster majjan.

    SvaraRadera
  2. Nu var det ju faktiskt inte Millan som ska cykla utan Hinkas ;)
    Millan får sin träning varje dag när hon går uppför trappen efter jobbet ;)

    SvaraRadera