fredag 9 oktober 2009

Småfix

Snön smällte iaf bort på morgonen efter om ni undrade om vi snöat inne eftersom vi inte skrivit på några dagar :)
Jag har varit ledig i två dagar så då har jag fixat lite utomhus. Klippte våran långa häck, klippte ner nio buskar på gården och rensat rabatterna, så nu är det snart klart ute för vinterns ankommst. Jag har även bytt ut sommarskor och jackor till vinterkläderna och kängorna.
Har så klart diskat, tvättat, vattna blommor mm inne oxå ;)

Jag har jobbat ikväll och ska jobba 11-timmars pass både Lördag och Söndag. Sen är jag ledig fyra helger så det ska bli skönt.
Kusarna som vi har inne börjar försvinna nu iaf. Har inte sett någon kuse på två dagar nu, och det sa jag till mamma i telefonen förut ikväll och just då ser jag en liten kuse som kryper på köksgolvet, Usch! Men snart, snart är dom väck.

Hinkas var iväg med våran ambulans för besiktning igår och den gick igenom, prickfritt! Så nu är det bara att tuta och köra :)
Vi hämtade ambulansen i Linsell i förrgår, och halvvägs hem så blev den för varm så vi fick stanna på en parkering. Det var inge vatten i den så vi fick åka båda två i Audin till sveg och köpa färdigblandad glykol och åka tillbaka och fylla på fyra liter, så då tog vi oss hem.
Det läkte i en slang med det fixade Hinkas när vi var hemma och fyllde på mera vatten.

Vi ska fixa nya däck till den för plåtfälgarna som sitter på är sönderrostade och däcken är det pyspunka på så man får pumpa upp dom stup i kvarten ;)
Hinkas var till Herrö nu ikväll och köpte 16" plåtfälgar av en kille, och i Linsell finns det ganska nya 16" vinterdäck med dubb, så nu ska vi bara hitta någon som kan sätta ihop dom :)

Sen återstår ju bara mysteriet med att få bilen att starta utan batteriladdare :/
Fick ett ganska nytt batteri av mormor, men ambulansen startar inte om den stått några timmar. Verkar som den tjuvdrar ström. Vi måste iaf hitta felet innan Hinkas ska börja ha den som vinterbil till jobbet när M5:an ska gå i ide i garaget om någon vecka.

Blev mycket om bilen den här gången, men nu ska jag gå och sova. Ska börja jobba kl 7 imorgon.
// Millan

2 kommentarer:

  1. Älskar dig millan, puss och kram från mamma

    SvaraRadera
  2. Älskar dig med mamma :) Puss & kram från dotra!

    SvaraRadera